هشتگ «نه به جنگ با ایران» در آمریکا ترند شد

توریست مالزی – من به شدت در تلاش هستم تا ۵۱ عضو سنا و اکثریت مجلس نمایندگان مشخص سازند که پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران یا هر...
توریست مالزی – من به شدت در تلاش هستم تا ۵۱ عضو سنا و اکثریت مجلس نمایندگان مشخص سازند که پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران یا هر جای دیگری، ترامپ باید از کنگره اجازه بگیرد. برنی سندرز، کاندیدای ریاست جمهوری ٢٠٢٠ خواستار متوقف ساختن طرح‌های ترامپ و بولتون علیه ایران شد.
به گزارش انتخاب، سناتور سندرز نوشت: نه به جنگ با ایران! این اتفاق، فاجعه ای تمام عیار خواهد بود. باید ترامپ و بولتون که دوستدار جنگ های بدون پایان است، را متوقف کنیم.
سندرز همچنین با انتشار ویدیویی در این رابطه اظهار داشت که در تلاش برای ایجاد ائتلاف و اجماعی در کنگره برای مجبور کردن ترامپ به کسب اجازه از کنگره برای ورود به هرگونه اقدام نظامی علیه ایران است.
وی تاکید کرد: من به شدت در تلاش هستم تا ۵۱ عضو سنا و اکثریت مجلس نمایندگان مشخص سازند که پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران یا هر جای دیگری، ترامپ باید از کنگره اجازه بگیرد.
در ساعات گذشته، هشتگ «نه به جنگ با ایران» در آمریکا ترند شده و افراد و گروه‌های مختلفی از جمله چهره های مطرح و سیاستمداران به آن پیوسته اند.

«بن رودز» دیپلمات آمریکاییِ دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به گزارش ضد ایرانی روزنامه نیویورک تایمز درباره آینده برنامه هسته ای ایران نوشت: این روزنامه که از جنگ های آمریکا در ویتنام، عراق، لیبی و سوریه حمایت کرده، اکنون به توجیه جنگ غیرقانونی آمریکا علیه ایران کمک می کند.
معاون مشاور امنیتی ملی سابق آمریکا با انتقاد از خروج آمریکا از توافق هسته ای در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ با وجودی که ایران به توافق هسته ای پایبند بود، از این توافق خارج شد. وی از آن زمان تاکنون تلاش کرده ایران را تحریک کند تا بهانه ای برای جنگ با این کشور پیدا کند. او (ترامپ) به مردم آمریکا درباره خارج کردن کشور از جنگ ها دروغ گفت، درباره توافق هسته ای دروغ گفت و اکنون درباره ایران دروغ می گوید.
بن رودز در توئیت دیگری افزود: نیویورک تایمز تلاش می کند ایران را یک تهدید هسته ای نشان دهد. تحریم های غیرقانونی آمریکا شهروندان ایرانی را تحت فشار قرار داده است؛ موضوعی که این روزنامه به آن اشاره ای نمی کند.

نمایندگان کنگره: ترامپ ما را در جریان تحولات مربوط به ایران نمی‌گذارد
همزمان با بالا گرفتن تنش میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر، برخی نمایندگان کنگره ایالات متحده می‌گویند رئیس جمهوری آنها را در جریان تحولات و تصمیم‌های مربوط به ایران نمی‌گذارد. در این میان حتی برخی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه نیز گله کرده‌اند که در مورد تصمیم‌ها و اقدامات دولت در رابطه با مسئله ایران، به قدر کافی اطلاعات در اختیار آنها گذاشته نمی‌شود.
به گزارش یورنیوز، در پی اقدامات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، تنش میان تهران و واشنگتن به شدت افزایش یافت. اقدام دیگر آمریکا در تقویت حضور نظامی خود در منطقه و تهدید ایران به تعلیق برخی تعهدات خود در برجام، بر آتش این تنش افزوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از نمایندگان کنگره از جمله شماری از هم‌حزبی‌های آقای ترامپ گفته‌اند که مایلند تا در نشست‌های محرمانه اطلاعاتی در مورد تهدیدهای خارجی و تصمیم‌های دولت به آنها داده شود. برخی نمایندگان دموکرات گفته‌اند که حتی جلسات اطلاع‌رسانی با مسئولان بلندپایه حتی اگر به صورت عمومی هم برگزار شود، سودمند خواهد بود. دولت‌های قبلی آمریکا به طور مرتب کنگره را در جریان تصمیم‌های مهم خود در زمینه امنیت ملی قرار می‌دادند.
به نظر می‌رسد خبر جنجالی قصد آمریکا به اعزام ۱۲۰ هزار سرباز به منطقه خاورمیانه برای رویارویی با حمله اتمی ایران که دونالد ترامپ روز گذشته آن را تکذیب کرد، به طرح این انتقادها انجامیده باشد.
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه هنگام خروج از محل کنگره در این زمینه به خبرنگاران گفت: «به نظرم همه ما نمایندگان را اینجا در طرف تاریک ماجرا نگه داشته‌اند. امیدوارم در مورد وضعیت حاضر به ما اطلاع‌رسانی شود.»
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات نیز خواستار آن شد که جلسه‌ای با حضور تمام اعضای کنگره برای اطلاع‌رسانی به آنان در این زمینه برگزار شود. با این حال یک دستیار خانم پلوسی به خبرگزاری رویترز گفته است که دولت آمریکا هنوز در مورد پذیرش یا رد چنین درخواستی اظهار نظر نکرده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!