هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند به پادشاه ثابت کند که اکثریت مجلس را در اختیار دارد

توریست مالزی – نخست وزیر مالزی گفت که هیچ یک از نمایندگان مجلس نمی‌توانند به پادشاه ثابت کنند که اکثریت مجلس را در اختیار دارند. به گزارش استار، محی...
توریست مالزی – نخست وزیر مالزی گفت که هیچ یک از نمایندگان مجلس نمی‌توانند به پادشاه ثابت کنند که اکثریت مجلس را در اختیار دارند.

به گزارش استار، محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی پس از آن که درخواست پشتیبانی‌اش از نمایندگان مجلس با پاسخ منفی برخی از نمایندگان روبرو شد، گفت: از این پس، هیچ نماینده‌ای نمی تواند به پادشاه ثابت کند که اکثریت را در اختیار دارد تا به نخست وزیری منصوب شود. من به قانون اساسی پایبند هستم و به گونه‌ای شرافتمندانه این بحران سیاسی را حل خواهم کرد.

وی افزود: اگر من استعفا دهم، فقط من نیستم که باید از سمتم کناره گیری کنم. بر اساس قانون، همه اعضای کابینه نیز باید استعفا دهند. این به معنای سقوط دولت پریکاتان ناسیونال است که هم اکنون کشور را اداره می کند.

اگر کسی نتواند اکثریت مجلس را به دست بیاورد، نخست وزیر جدیدی منصوب نمی‌شود. بدون نخست وزیر جدید، دولت جدید نیز تشکیل نخواهد شد. چه کسی تضمین خواهد کرد که برنامه واکسیناسیون ملی همچنان با نظم و ترتیب اجرا شود. دو ماه آینده سرنوشت ساز هستند. اگر دولت طبق برنامه پیش برود، مصونیت گله‌ای در کشور شکل خواهد گرفت، اما اگر با بحران های بی‌پایان سیاسی مخدوش شود، این هدف محقق نخواهد شد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!