واتس‌اپ در پی نگرانی‌های کاربران بروز رسانی جدید خود را به تاخیر انداخت

توریست مالزی – واتس‌اپ روز جمعه اعلام کرد که تغییرات در نظرگرفته شده برای نحوه و شرایط استفاده از اپلیکشن پیام‌رسان خود را به دلیل واکنش‌های اعتراض آمیز به...
توریست مالزی – واتس‌اپ روز جمعه اعلام کرد که تغییرات در نظرگرفته شده برای نحوه و شرایط استفاده از اپلیکشن پیام‌رسان خود را به دلیل واکنش‌های اعتراض آمیز به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش یورونیوز، این شرکت آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود که به موجب سیاست‌های جدید و با وضع شرایط تازه استفاده از اپلیکیشن موبایل برای کاربران، از آنها اجازه می‌گیرد تا داده‌های خصوصی آنها را با شرکت فیس‌بوک که تحت تملک آن است به اشتراک بگذارد. این تصمیم بلافاصله با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه شد به نحوی که برخی از استفاده کنندگان از این پیام‌رسان حتی پیش از اجرایی شدن تغییرات جدید تصمیم به ترک آن گرفتند.

واتس‌اپ با انتشار پیامی بدون آنکه از تجدیدنظر در تصمیم خود سخنی به میان بیاورد تنها اعلام کرده که اجرا شدن سیاست‌ اشتراک محتوا و داده‌ها را برای سه ماه به تاخیر می‌اندازد. در این پیام آمده است: «ما تاریخی که کاربران باید شرایط جدید استفاده را بخوانند و شرایط مطرح شده را قبول کنند به تاخیر می‌اندازیم.» بر این اساس تغییرات مد نظر واتس‌اپ برای اشتراک داده‌های خصوصی کاربران با فیس‌بوک که قرار بود از هشتم فوریه به اجرا گذاشته شود با تاخیری سه ماه از پانزدهم ماه مه اجرایی خواهد شد.

واتس‌اپ در عین حال اطمینان داده که بروز رسانی جدید اپلیکشن موبایل ظرفیت این شرکت برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها با فیس‌بوک را تقویت نمی‌کند بلکه پیش از هر چیز امکانی برای کمک به شرکت‌ها جهت برقراری بهتر ارتباط با مشتریان از طریق این پلت‌فرم است. در بیانیه واتس‌اپ تصریح شده که آنچه در خصوص بروز رسانی جدید در اختیار کاربران قرار گرفته اطلاعات نادرست بوده و سبب سردرگمی آنها شده است.

واتس‌اپ همچنین یاد‌‌آور شده که می‌خواهد به همه کاربران فرصت دهد تا به درستی با اصول و واقعیت‌های مرتبط با این پلت‌فرم ارتباطی و سیاست‌های جدید بروز رسانی آن آشنا شوند. در این پیام تاکید شده است که کلیه مکالمات همانند گذشته از ابتدا تا انتها کدگذاری خواهد شد؛ به نحوی که فیس‌بوک و زیرمجموعه‌اش واتس‌اپ امکان دسترسی و مشاهده پیام‌های خصوصی را نخواهند داشت.

این پیام رسان و پلت‌فرم ارتباط صوتی، تصویری و متنی پس از اعتراض‌های گسترده کاربران به سیاست‌های جدید بروز رسانی سعی کرد با انتشار اعلامیه‌های اطمینان بخش و کمپین‌های تبلیغاتی از نگرانی‌ها و سردرگمی‌های موجود میان کاربران بکاهد اما دیگر پیام‌رسانان رقیب همچون سیگنال و تلگرام به خوبی از این وضعیت استفاده کردند و بر شمار کاربران خود افزودند.

کابران ایرانی اما بیش از کابران دیگر کشورها دچار سردرگمی شده اند زیرا تلگرام از مدت‌ها پیش در کشورشان فیلتر است و اپلیکیشن سیگنال نیز به تازگی از فروشگاه‌های اپ داخلی برچیده شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

15 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!