ویروس کرونا؛ کدام کشورها پرابتلاترین و پرتلفات‌ترین هستند؟

توریست مالزی – ده ماه پس از اعلام نمودار شدن ویروس کرونا در چین، بیش از نیمی از مبتلایان جهانی بیماری کووید۱۹ در آمریکا، هند، برزیل و روسیه ساکن...
توریست مالزی – ده ماه پس از اعلام نمودار شدن ویروس کرونا در چین، بیش از نیمی از مبتلایان جهانی بیماری کووید۱۹ در آمریکا، هند، برزیل و روسیه ساکن هستند اما قطر بر پایه شاخص تعداد بیماران به نسبت جمعیت در جایگاه نخست قرار دارد و ایران نیز از نظر تعداد بیماران حاد، چهارمین کشور جهان است.

به گزارش یورونیوز، در حال حاضر ۵۷ درصد از ۲۹ میلیون و ۷۳۴ هزار مبتلای به بیماری کووید۱۹ ساکن چهار کشور آمریکا، هند، برزیل و روسیه هستند. در این میان آمریکا با گزارش ۶.۷۸ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا بیشترین تعداد بیمار را در میان کشورهای جهان داراست. البته این کشور تاکنون ۹۶.۶ میلیون آزمایش تشخیص بیماری کووید۱۹ را انجام داده که بالاترین حد در میان کشورهای جهان است.

پس از ایالات متحده، هند با ۵، برزیل با ۴.۳۸ و روسیه با ۱ میلیون بیشترین تعداد مبتلا به بیماری کووید۱۹ را گزارش کرده‌اند. ایالات متحده همچنین با ثبت فوت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به دلیل دچار شدن به ویروس کرونا بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را داشته است. اما با وجود همه‌گیری بالاتر این بیماری در هند، برزیل با ثبت بیش از ۱۳۳ هزار مرگ و میر بالاتر از هند که فعلا ۸۲ هزار فوتی را گزارش کرده، قرار دارد. روسیه از این نظر با گزارش فوت ۱۸.۷ هزار نفر در رتبه دوازدهم قرار دارد ولی مکزیک که از نظر تعداد مبتلایان هفتمین کشور جهان است، با ثبت مرگ و میر ۷۱.۶ هزار نفر در رتبه چهارم قرار گرفته است.

از نظر تعداد بیماران حاد نیز آمریکا با اعلام بیش از ۱۴ هزار فرد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بیشترین بیمار بحرانی را داراست. هند و برزیل هم به ترتیب با ۸.۹ و ۸.۳ هزار بیمار حاد کرونایی در میان کشورهای جهان دوم و سوم هستند. ایران که از نظر تعداد مبتلایان(بیش از ۴۱۰ هزارنفر) در جایگاه دوازدهم قرار دارد و با گزارش مرگ و میر بیش از ۲۳.۶ هزارنفر در رتبه دهم است، دارای سه هزار و ۸۲۷ بیمار حاد است که پس از آمریکا، هند و برزیل بالاترین شمار محسوب می‌شود.

افغانستان نیز با گزارش ابتلای ۳۸ هزار و ۸۵۵ نفر به بیماری کووید۱۹ از نظر تعداد مبتلایان شصت و چهارمین کشور جهان است. در این کشور تاکنون هزار و ۴۳۶ نفر جان خود را به دلیل دچار شدن به ویروس کرونا از دست داده‌‌اند که از این نظر در رتبه چهل و ششم قرار دارد.

اما بر پایه شاخص تعداد بیماران به نسبت جمعیت، قطر به ازای هر یک میلیون نفر بیش از ۴۳.۵ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ را داراست که از این نظر بالاتر از سایر کشورهای جهان است. همچنین سن مارینو با ثبت هزار و ۲۳۷ فوتی به ازای هر یک میلیون نفر بالاترین نسبت جهانی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را داراست.

چین به عنوان خاستگاه ویروس کرونا تاکنون ۸۵ هزار و ۲۱۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده که از این میان چهار هزار و ۶۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون بیش از ۹۳۹ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

شانزده − هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!