چراغ سبز پارلمان اروپا برای صدور گواهینامه مسافرتی کووید۱۹ توسط کشورها

توریست مالزی – اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به صدور یک گواهی سفر که به افراد اجازه می‌دهد بدون آنکه با موانعی همچون قرنطینه یا انجام چندبارۀ تست کرونا روبرو...
توریست مالزی – اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به صدور یک گواهی سفر که به افراد اجازه می‌دهد بدون آنکه با موانعی همچون قرنطینه یا انجام چندبارۀ تست کرونا روبرو شوند، بتوانند بین کشورهای اتحادیه حرکت کنند، رای موافق دادند. انتظار می‌رود با صدور این گواهینامه، صنعت گردشگری این اتحادیه که به شدت از همه گیری کرونا آسیب دیده بار دیگر احیا شود.

به گزارش یورونیوز، این گواهینامه به دو شکل کاغذی و دیجیتال صادر خواهد شد و چند کشور از جمله بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، یونان و لهستان پیش از این گام‌های اولیه را برای صدور این گواهنامه برای شهروندانشان برداشته‌اند. تا کنون هر کدام از ۲۷ کشور اروپایی از قوانین و استانداردهای مستقلی که خود در داخل مرزها تعریف کرده بود، برای پذیرش یا رد گردشگران استفاده می‌کرد و از آنجا که این مقررات از کشوری به کشور دیگر متفاوت بود، مسافران اروپایی را دچار سردرگمی‌های زیادی می‌کرد.

نمایندگان پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه، آیین‌نامه صدور گواهی کرونا برای شهروندان این اتحادیه را با ۵۴۶ رای موافق، ۹۳ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع به تصویب رساندند و اکنون باید این مصوبه به تصویب پارلمان هر کدام از کشورهای عضو نیز برسد که البته مرحله‌ای تشریفاتی محسوب می‌شود. به این ترتیب همه کشورهای اروپایی از اول ژوئیه و برای مدت ۱۲ ماه گواهی کرونای صادر شده در چهارچوب این سیستم جدید را باید به رسمیت بشناسند.

این گواهینامه به صورت رایگان صادر می‌شود و اعلام می‌دارد که فرد مورد نظر یا کاملاً علیه ویروس کرونا واکسینه شده، یا به تازگی تست کرونا داده و نتیجه آن منفی بوده و یا اینکه چنانچه پیش‌تر به کووید۱۹ مبتلا بوده، اکنون کاملا بهبود یافته است. این گواهینامه‌ها توسط کشورها صادر می‌شود و نه یک سیستم متمرکز اروپایی؛ و حاوی یک کد QR با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است. داده‌های شخصی افراد نیز با سایر کشورها به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

افرادی که از خارج از این اتحادیه وارد کشورهای اروپایی می‌شوند نیز باید در مقابل کووید۱۹ کاملا واکسینه شده باشند تا بتوانند مقامات کشورهای عضو اتحادیه را متقاعد کنند و گواهینامه‌ای برای سفر در داخل این اتحادیه بگیرند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

8 + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!