چطور با بالا رفتن سن از ایجاد «شکم آبجو» جلوگیری کنیم؟

توریست مالزی – آبجو تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث چاقی شکمی شود، اما به‌طور حتم می‌تواند به ایجاد آن کمک کند. به گزارش دویجه وله به‌نوشته اینسایدر؛ شکم...
توریست مالزی – آبجو تنها چیزی نیست که می‌تواند باعث چاقی شکمی شود، اما به‌طور حتم می‌تواند به ایجاد آن کمک کند.

به گزارش دویجه وله به‌نوشته اینسایدر؛ شکم آبجو معمولاً برای توصیف شکم بیرون‌زده یا دور کمر بزرگ‌تر از باسن استفاده می‌شود. این اتفاق زمانی می‌افتد که چربی احشایی از خوردن قندهای ساده مانند دسر یا آبجو تشکیل می‌شود.

بسیاری از مردم دوست دارند برای استراحت یا گذراندن اوقات خوش با دوستان آبجو بنوشند. اما با گذشت زمان، تمام آن کالری‌های اضافی ممکن است باعث ایجاد چیزی به نام شکم آبجو شود. این وضعیت ممکن است خطرناک باشد: چون نوع چربی که باعث ایجاد شکم آبجو می‌شود، با نگرانی‌های جدی سلامتی مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی مرتبط است. آبجو منبع کربوهیدرات‌های ساده است. در واقع ماءالشعیر تا ۳۰ گرم کربوهیدرات و ۱۰۰ تا ۱۸۰ کالری در هر وعده ۳۴۰ گرمی دارد.

در واقع، اگر علاوه بر رژیم معمولی خود روزانه یک آبجو بنوشید، می‌توانید در سال ۴ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید. افراد مسن ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به شکم آبجو باشند، زیرا چربی شکم با افزایش سن برای هر دو جنس به‌دلیل تغییرات هورمونی و متابولیک افزایش می‌یابد. این در حالی است که افزایش دور کمر به‌طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، زوال عقل، آسم، سرطان پستان، پروستات، و سرطان روده بزرگ و دیگر بیماری‌های مزمن مرتبط است. برای مردان، زمانی که دور کمر آنها بزرگ‌تر از ۱۰۱ سانتی‌متر باشد، این خطر افزایش می‌یابد و برای خانم‌ها بالای ۸۸ سانتی‌متر.

اما چگونه از شر شکم آبجو خلاص شویم؟
متأسفانه، هیچ راه‌حل سریعی برای از‌بین‌بردن شکم آبجو وجود ندارد، اما ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی برای کاهش آن مهم است.

مصرف الکل را کاهش دهید
اگر کالری زیادی از آبجو یا سایر نوشیدنی‌های الکلی دریافت می‌کنید، آن را کاهش دهید. این فقط در مورد کالری نیست: الکل دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی است که ممکن است افزایش وزن را آسان‌تر کند از جمله:
الکل متابولیسم چربی را کند می‌کند.
الکل شما را گرسنه‌تر می‌کند.
همچنین قدرت تصمیم‌گیری شما را کاهش می‌دهد. بنابراین، احتمال بیشتری وجود دارد که بعد از نوشیدن، چیزی ناسالم بخورید. پس نوشیدنی‌های پرکالری مانند آبجو و کوکتل را با گزینه‌های کم‌کالری مانند آب گازدار تعویض کنید.

روی تغذیه تمرکز کنید
بعد، به تغذیه کلی خود فکر کنید. با یک متخصص تغذیه در مورد مقداری که باید بخورید صحبت کنید. روی میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر تمرکز کنید و قندهای ساده و مصرف غذاهای فرآوری‌شده را کاهش دهید. فیبر فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن مرتبط با شکم آبجو، از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. علاوه‌بر‌این، غذاهای حاوی فیبر، مانند میوه‌ها و سبزیجات، گزینه‌های سیرکننده و کم‌کالری هستند و منجر به چربی شکمی نمی‌شوند. زنان باید ۲۵ گرم و مردان باید ۳۸ گرم فیبر در روز دریافت کنند.

به‌طور منظم ورزش کنید
ورزش در حد متوسط ​​می‌تواند به شما کمک کند چربی شکم را از بین ببرید. هدفتان ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط ​​مانند پیاده‌روی در هر هفته باشد. می‌توانید آن را در جلسات ۳۰ دقیقه‌ای (یا کوتاه‌تر) تقسیم کنید تا قابل کنترل‌تر شود.

حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید
اگر تا دیر وقت بیدار می‌مانید و نوشیدنی می‌نوشید، ممکن است شکم آبجو شما را تهدید کند. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ نشان داد افرادی که خواب کافی نداشتند، نسبت به دیگران ۱۱ درصد چربی احشایی بیشتری داشتند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده + سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!