کارگاه آموزشی خوشنویسی و نقاشی ایرانی در مالزی برگزار شد

کارگاه آموزش خوشنویسی و نقاشی ایرانی روز پنجشنبه در دومین روز از 'جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی ایران و مالزی' در موزه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور برگزار شد.
توریست مالزی – کارگاه آموزش خوشنویسی و نقاشی ایرانی روز پنجشنبه در دومین روز از ‘جشنواره فرهنگ و هنر اسلامی ایران و مالزی’ در موزه هنرهای اسلامی مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

جشنواره ۹ روزه فرهنگ و هنر: خوشنویسی اسلامی هنرمندان ایران و مالزی روز گذشته در کوالالامپور با حضور خوشنویسان قرآنی دو کشور گشایش یافت.

خوشنویسان اعزامی از ایران به این جشنواره روز پنجشنبه کارگاهی در موزه هنرهای اسلامی مالزی برگزار کردند و علاقه مندان به خط اسلامی و ایرانی و هنرجویان مالزیایی با شرکت در این کارگاه شیوه های خط نستعلیق را فرا گرفتند.

برگزاری کارگاه آموزشی خط نستعلیق و نقاشی ایرانی شامل تذهیب و گل و مرغ از برنامه ‌های اصلی این جشنواره بود که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار و با استقبال زیاد مالایی ها و ایرانیان مقیم مالزی مواجه شد.

‘محمد‌علی قربانی’ از اساتید خوشنویسی ایران در کارگاه به معرفی خط نستعلیق پرداخت و محمد طریقتی و ندا ذوقی از هنرمندان نگارگری ایرانی تذهیب و نقاشی ایرانی را برای هنرجویان مالزیایی و ایرانیان علاقه مند معرفی کرده و آموزش دادند.

حجت رنجبر ، هنرمند دیگر ایرانی نیز در کارگاه آموزشی به روش های خوشنویسی و تکنیک های خط نقاشی به هنرآموزان مالایی پرداخت.

در دومین روز از این جشنواره مشترک ایران و مالزی، ‘علی طاووسی’ از ایران و چهار خطاط مالزیایی کتابت سوره یاسین را که از روز گذشته آغاز شده بود، ادامه دادند.

محمدعلی قربانی و حجت رنجبر دیگر خوشنویسان ایرانی نیز سوره یاسین را کتابت می کنند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!