گذرنامه‌ گردشگران اروپایی ‘مهر روادید ایران نمی‌خورد’

توریست مالزی – حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور، گفته است که به دلیل دغدغه اروپائیان درباره درج مهر سفر به جمهوری اسلامی ایران، درج نشدن مهر ایران...
توریست مالزی – حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کشور، گفته است که به دلیل دغدغه اروپائیان درباره درج مهر سفر به جمهوری اسلامی ایران، درج نشدن مهر ایران در گذرنامه‌های گردشگران برخی کشورهای اروپایی “عملیاتی شده است.”
با توجه به سختگیری دولت آمریکا در مورد ورود کسانی که به ایران سفر کرده‌اند، ظاهرا مقامات ایرانی در صدد برآمده‌اند این امکان را به مسافران اروپایی بدهند که دیدار خود از ایران را مخفی نگه دارند.
به گزارش ایلنا، آقای رفیعی گفته است که “البته باید بگویم که این موضوع هنوز تاثیری در کار ما ایجاد نکرده و سبب افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران نشده است چراکه هیچ‌وقت این موضوعات تاثیری آنی نمی‌گذارد و با گذر زمان خود را نشان می‌دهد.”
وی توضیح داده است که گردشگران همیشه برای سفر به ایران از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و تاثیر درج نشدن مهر در پاسپورت گردشگران خارجی چند ماه دیگر بروز خواهد کرد.
مقامات جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش از گردشگری به عنوان یک منبع بالقوه درآمد ارزی سخن گفته و ایران را مقصدی پرجاذبه برای گردشگران خارجی توصیف کرده‌اند.
با اینهمه، به گفته منابع رسمی، سهم ایران از صنعت گردشگری در جهان بسیار ناچیز است. همچنین، به نظر می‌رسد که اکثر بازدیدکنندگان از ایران را هم کسانی تشکیل می‌دهد که تحت عنوان زیارت، به شهرهای مذهبی ایران به خصوص مشهد و قم سفر می‌کنند و تعداد گردشگران غیر زائر چندان قابل توجه نیست.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 + 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!