گزارش اختصاصی سفر فرستاده ویژه رییس جمهور به مالزی + فیلم

توریست مالزی – معصومه ابتکار پس از سه دیدار با مقام های ارشد مالزی درباره نتایج این دیدارها گفت: اوضاع جدید پس از خروج آمریکا از برجام ، نیازمند...
توریست مالزی – معصومه ابتکار پس از سه دیدار با مقام های ارشد مالزی درباره نتایج این دیدارها گفت: اوضاع جدید پس از خروج آمریکا از برجام ، نیازمند سیاست ها و شرایط جدید است که در دیدار با مقام های ارشد مالزیایی در این خصوص همچنین توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف گفتگوهایی انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور؛ وی افزود: در این دیدارها با نخست وزیر ، معاون نخست وزیر و وزیر امور زنان و خانواده و وزیر امور خارجه مالزی در ارتباط با اهمیت و تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه گفتگوهای خوبی انجام شد.
ابتکار گفت: با توجه به اوضاع جدید خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای و شرایطی که ایجاد شده در نقشی که کشورهایی مثل مالزی در این زمینه دارند و می توانند ایفا کنند ، گفتگو شد. وی تصریح کرد: شرایط جدید نیازمند سیاست های جدید و تدابیر جدید به ویژه از نظر اقتصادی است.
معاون رییس جمهوری اسلامی ایران در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ایران و مالزی از دیرباز با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشته اند و با حضور ماهاتیر محمد و دولت جدید امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با نگاهی مثبت سلام های گرمی برای رئیس دولت ایران و همینطور حمایت و همراهی با ایران ابلاغ کرد.
وی افزود: در این دیدار همچنین دعوتنامه رسمی و مکتوب رییس جمهوری برای سفر و دیدار از ایران تسلیم ماهاتیر محمد شد. ابتکار ابراز امیدواری کرد: زمینه های همکاری تهران – کوالالامپور در ابعاد مختلف سیاسی- اقتصادی و سیاسی تقویت شود.
وی درباره محورهای دیدار خود با سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه جدید دولت مالزی نیز گفت: در این دیدار درباره سیاست تقویت روابط دوجانبه به ویژه روابط اقتصادی در جهت تسهیل مبادلات میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد. مذاکرات خوبی انجام شد و به نظر می رسد ، مقام های ارشد دولت مالزی نیز آمادگی همکاری با ایران را دارند.
فرستاده ویژه رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره دیدار خود با “وان عزیزه وان اسماعیل” معاون نخست وزیر و وزیر امور زنان و خانواده مالزی هم گفت: در دیدار با این مقام مالزیایی نیز به طور خاص درباره همکاری و تبادل تجربیات دوجانبه در حوزه های زنان و خانواده ، امضای نهایی تفاهمنامه گفتگو و از وی و برای حضور در ایران دعوت شد.
وی پس از سفری یک روزه به مالزی و دیدار با مقام های ارشد این کشور ، شامگاه امروز به وقت محلی ، مالزی را به مقصد اندونزی ترک کرد.

 


پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!