گیرندگان سینواک و فایزر برای دوز سوم فایزر دریافت می کنند

توریست مالزی – دریافت کنندگان واکسن Sinovac واکسن Comirnaty Pfizer-BioNTech را به عنوان دوزهای تقویت کننده دریافت خواهند کرد. به گزارش استار، وزیر بهداشت گفت: دوزهای تقویتی به افرادی...
توریست مالزی – دریافت کنندگان واکسن Sinovac واکسن Comirnaty Pfizer-BioNTech را به عنوان دوزهای تقویت کننده دریافت خواهند کرد.

به گزارش استار، وزیر بهداشت گفت: دوزهای تقویتی به افرادی داده می شود که حداقل سه ماه قبل واکسیناسیون کامل سینوواک را انجام داده باشند. برای شروع، دوز تقویت کننده فایزر به افراد ۶۰ ساله و بالاتر بر اساس توصیه های گروه مشورتی استراتژیک متخصصان (SAGE)، داده می شود.

این اولین بار است که مالزی واکسن های کووید -۱۹ را با هم مخلوط می کند، و افراد واکسن متفاوتی از دوز اول دریافت می کنند. قبل از این، برنامه برای دوز سوم فقط برای افرادی بود که واکسن Pfizer را دریافت کرده بودند. کسانی که کاملاً با فایزر واکسینه شده اند، همان واکسن تقویت کننده خود را دریافت خواهند کرد. گیرندگان فایزر پس از حداقل شش ماه پس از دوز دوم، تقویت کننده دریافت می کنند. در حال حاضر، دوز سوم (تقویت کننده) فقط به افراد خط مقدم (سلامت و امنیت)، افراد ۶۰ سال به بالا و افراد مبتلا به بیماری های خاص داده می شود.

خیری گفت: هدف از تجویز دوز تقویت کننده این است که اطمینان حاصل شود دریافت کنندگان واکسن محافظت بهینه دریافت کرده اند. افرادی که واجد شرایط دریافت دوزهای تقویت کننده هستند، برای تعیین وقت قبلی از طریق MySejahtera مطلع خواهند شد. کسانی که در MySejahtera نیستند، از طریق پیامک مطلع می شوند. تزریق دوز سوم داوطلبانه و به صورت رایگان ارائه می شود. تا ۱۹ اکتبر، ۴۷۷۲۸ نفر در مالزی دوز تقویتی خود را دریافت کرده اند.

جمال الدین خیری بیان داشت: تیم متخصصان ما دائماً در حال بررسی داده های سایر کشورها است. به عنوان مثال، انگلستان تعداد زیادی واکسن AstraZeneca دریافت و استفاده از دوزهای تقویت کننده را تشویق کرده اند. ‘هنگامی که تیم متخصصان ما مطالعه خود را تکمیل کنند، ما نظر خود را اعلام می کنیم.

وی افزود: برنامه تقویت کننده ما یک برنامه همسان برای دریافت کنندگان Pfizer و یک برنامه ناهمسان برای دریافت کنندگان Sinovac خواهد بود. با این حال، ما ترکیبی از واکسن های دیگر را در آینده خواهیم داشت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!