یک زن ایرانی‌ – آلمانی شهردار فرانکفورت شد

توریست مالزی – نرگس اسکندری-گرونبرگ از حزب سبزها از سوی پارلمان منطقه‌ای شهر فرانکفورت به عنوان شهردار فرانکفورت انتخاب شد. این سیاستمدار ایرانی‌ – آلمانی در سال ۱۹۸۵ میلادی...
توریست مالزی – نرگس اسکندری-گرونبرگ از حزب سبزها از سوی پارلمان منطقه‌ای شهر فرانکفورت به عنوان شهردار فرانکفورت انتخاب شد. این سیاستمدار ایرانی‌ – آلمانی در سال ۱۹۸۵ میلادی به فرانکفورت مهاجرت کرده بود.

به گزارش دویجه وله، نرگس اسکندری-گرونبرگ به عنوان نخستین شهروند آلمانی ایرانی‌تبار در یک شهر بزرگ در آلمان، به عنوان شهردار انتخاب شد. نمایندگان مجلس منطقه‌ای شهر فرانکفورت (Stadtverordnetenversammlung) پس از انتخابات منطقه‌ای ایالت هِسِن در جمهوری فدرال آلمان در بهار سال جاری و توافق بر سر تشکیل یک دولت ائتلافی در عرصه شهرداری فرانکفورت (Rِömer)، نرگس اسکندری-گرونبرگ، عضو فراکسیون حزب سبزها، را با اکثریت آرای خود به عنوان شهردار برای مدت ۵ سال در این مسئولیت انتخاب کردند.

نرگس اسکندری-گرونبرگ پس از «سرشهردار» فرانکفورت (Oberbürgermeister) که در انتخاباتی جداگانه به طور مستقیم از سوی مردم انتخاب می‌شود، در رتبه دوم مقام‌های ارشد شهرداری قرار گرفته است. سرشهردار فرانکفورت پتر فلدمان از حزب سوسیال‌دموکرات‌ها است. دولت ائتلافی شهرداری فرانکفورت از چهار حزب سبزها (Gruene)، سوسیال‌دموکرات‌ها (SPD)، لیبرال‌دموکرات‌ها (FDP) و ولت (Volt) تشکیل شده است.

حزب سبزها در انتخابات منطقه‌ای ۲۰۲۱ فرانکفورت با کسب ۶ / ۲۴ درصد آرای شهروندان رای‌دهنده، به عنوان قوی‌ترین حزب در عرصه شهر فرانکفورت انتخاب شدند و به این ترتیب قوی‌ترین فراکسیون را از دیدگاه تعداد کرسی‌ها در مجلس منطقه‌ای شهر فرانکفورت، تشکیل داده‌اند.

نرگس اسکندری-گرونبرگ که ۵۶ سال سن دارد، در سال ۱۹۸۵ میلادی از تهران به فرانکفورت مهاجرت کرد. او فارغ‌التحصیل دکترای رشته روان‌شناسی در دانشگاه فرانکفورت است و در شغل اصلی خود، در مطب خود به عنوان روان‌شناس، فعال است. اسکندری-گرونبرگ در دوران تحصیلات دانشگاهی خود به عضویت حزب سبز‌ها درآمد و فعالیت سیاسی خود را در کشور آلمان ادامه داد. همسر نرگس اسکندری-گرونبرگ یک فرد آلمانی است. این علت وجود نام «گرونبرگ» در قسمت دوم ترکیب نام خانوادگی او است.

نرگس اسکندری-گرونبرگ فرزند خود، مریم زارع، را در زندان اوین به دنیا آورده بود. مریم زارع از بازیگران و فیلمسازان شناخته شده در آلمان است. او در فیلم مستندی که به عنوان «متولد اوین» تولید کرده، قسمتی از زندگی‌نامه شخصی خود را به روایت تصویر به نمایش گذاشته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!