یک چهارم نیروی انسانی جهان در خطر بیکاری

توریست مالزی – به نظر می رسد هیچ فرد یا شغلی از اتوماسیون کامل ایمن نخواهد بود، اما طبق یک مطالعه جدید از موسسه بروکینگز، حدود ۲۵ درصد از...
توریست مالزی – به نظر می رسد هیچ فرد یا شغلی از اتوماسیون کامل ایمن نخواهد بود، اما طبق یک مطالعه جدید از موسسه بروکینگز، حدود ۲۵ درصد از مشاغل جهان در معرض خطر نابودی و تقدیم نقش به هوش مصنوعی و روباتیک هستند. این رقم بسیار بالاتر از پیش بینی هایی است که تا کنون در بازار کار مطرح می شد.
به گزارش انتخاب، بر اساس نتایج این تحقیق، مشاغل مرتبط با صنعت حمل و نقل، تهیه غذا، تولید و مشاغل اداری بیشترین ریسک را دارند. روباتیک و هوش مصنوعی تهدیدی بالقوه برای ۷۰ درصد از وظایف هستند. فعالیت های مربوط به پردازش، جمع آوری داده ها و کارهای فیزیکی ، بیشتر در معرض خطر هستند.
انتظار می رود که اتوماسیون در برخی مناطق ایالات متحده و بین کارآموزان کمتر تحصیلکرده نیز تاثیر بزرگی داشته باشد. به همین ترتیب، انتظار می رود که به شیوه های مختلف هوش مصنوعی روند تحسل و مهارت آموزی را نیز متحول کند.
طبق این مطالعه، “جوانان و کارگران کمتر تحصیل کرده، همراه با گروه های کم مهارت طی سال ۲۰۱۹ و به ویژه در آستانه سال ۲۰۲۰ میلادی، با چالش های شدیدتری از طریق اتوماسیون رو به رو شوند. در ایالات متحده کارگران جوان و مهاجران، به ویژه لاتین تبار بالاترین نرخ حذف از کار را تجربه خواهند کرد.
گرچه این یک حکم قطعی نیست و می تواند تبصره هایی داشته باشد، اما نمی توان منکر این موضوع شده که به دهه سختی و چالش برای مشاغل خرد و کلان وارد شده ایم. بروکینگز می گوید؛ دولت های محلی و صنایع می توانند با استفاده از آموزش و توسعه مهارت ها در میان کارکنان کمک کنند کمتر از روباتیک سازی و هوش مصنوعی تاثیر بگیرند. درواقع به نظر می رسد تنها راه برای نجات برخی مشاغل افزایش مهارت های نیروی انسانی باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + بیست =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!