جزایر برتر مالزی

اگر حتی شبه جزیره بودن مالزی و جزیره بودن بخش صباح و ساراواک را هم به حساب نیاوریم، باز هم دور تا دور مالزی تعداد زیادی جزیره ریز و درشت با جاذبه های خاص خودشان وجود دارد.
اگر حتی شبه جزیره بودن مالزی و جزیره بودن بخش صباح و ساراواک را هم به حساب نیاوریم، باز هم دور تا دور مالزی تعداد زیادی جزیره ریز و درشت با جاذبه های خاص خودشان وجود دارد. برخی از این جزایر سواحل رویایی و گرمسیری ویژه ای دارند و برخی دیگر دارای آبی زلال برای قواصی هستند که آن ها را در زمره ۱۰۰ جزیره برتر جهان قرار می دهد.

همین ویژگی های باعث شده تا سه جزیره از مجموع جزایر مالزی در رتبه های ۱۳، ۲۱ و ۴۹ لیست ۱۰۰ جزیره برتر خبرگزاری سی ان ان قرار بگیرند.

لنکاوی

iranian-magazine-malaysia-students-island-malaysia-1
لنکاوی نام آشنا ترین جزیره مالزی، در رتبه ۴۹ این لیست قرار دارد. این جزیره در شمال غربی مالزی در ایالت کداه واقع شده است.

به گزارش سی ان ان، مورد توجه ترین ساحل این جزیره ساحل Pantai Cenangاست که توریست های بسیاری را به سوی خود جلب می کند. ولی خلوت ترین ساحل لنکاوی که دارای ساحل شنی و محوطه بی سر و صداست، ساحل Tanjung Rhuمی باشد. بخش اعظمی از این ساحل توسط غارهای آهکی زیبا و ناهمواری های صخره ای اشغال شده است… بیشتر بخوانید.

جزیره تیومان

iranian-magazine-malaysia-students-island-malaysia-3
جزیره تیومان که در شرق مالزی است، در این رده بندی در رتبه ۲۱ قرار گرفته است. سی ان ان درباره این جزیره می نویسد:« تیومان جزیره ای است که زیاد توسعه نیافته و ساحل آرام آن یک طبیعت بکر و زنده را برایتان به ارمغان می آورد. این جزیره جایی برای شب زنده داری و زندگی شبانه نیست، در آن باید کنار ساحل دراز بکشید و به اصوات آرامش بخش غیر انسانی گوش بسپارید.»… بیشتر بخوانید.

پرهنتیان

iranian-magazine-malaysia-students-island-malaysia-2
و بالاخره برترین جزیره مالزی که از نگاه سی ان ان در رتبه ۱۳ لیست ۱۰۰ جزیره برتر قرار داد، پولائو پرهانتیان است که در شمال شرقی مالزی و در ایالت ترنگانو واقع شده است. پرهانتیان شامل دو جزیره چسبیده به هم به نام های Pulau Perhentian Kecil(جزیره کوچک تر) که به دلیل ارزان بودن مورد علاقه بک پکرهاست و Pulau Perhentian Besar(جزیره بزرگ تر) که توسعه یافته و دارای تسهیلات گران قیمت است. این جزیره را شاید بتوان زیباترین و گران ترین جزیره مالزی نامید.

سی ان ان تاکید فراوانی بر آب آبی، زلال و شفاف این جزیره و مناسب برای غواصی آن دارد که می توان از دیدن لاکپشت ها و کوسه های کوچک در حال شنا لذت برد… بیشتر بخوانید.

 

فرصت را از دست ندهید و از زیباترین جزایر جهان در مالزی دیدن کنید.

یک یادداشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + هفت =

  • کوروش
    ۴ اسفند ۱۳۹۴ at ۲۱:۱۰
  • آخرین اخبار

    زیر آسمان کوالالامپور

    ^
    error: Content is protected !!