معبد شیشه ای ارولمیگو سری راجاکالیمان

توریست مالزی- معبد شیشه  ای ارولمیگو سری راجاکالیمان (Arulmigu Sri Rajakaliamman Glass Temple) یک سازه منحصر به فرد از معماری مذهبی در جوهور بارو است. این معبد فوق العاده زیبا...
توریست مالزی- معبد شیشه  ای ارولمیگو سری راجاکالیمان (Arulmigu Sri Rajakaliamman Glass Temple) یک سازه منحصر به فرد از معماری مذهبی در جوهور بارو است. این معبد فوق العاده زیبا به الهه کالی (Goddess Kali) اختصاص یافته است.

البته دیگرالهه ها نیز همراه با کل مجموعه هنری و مجسمه ها در این معبد بی نظیر به نمایش گذاشته شده اند. این معبد در ۱۲ می ۲۰۱۰ در کتاب رکوردهای مالزی به عنوان اولین و تنها معبد شیشه ای در کشور ثبت شد.

این معبد، یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو جوهور بهرو، در کنار خطوط راه‌آهن بین جالان تون عبدالرزاق و جالان محد طایب (یا نزدیک به بزرگراه تبراو) واقع شده است. در سال ۱۹۲۲ به عنوان یک پناهگاه ساده در زمین ارائه شده توسط سلطان جوهور آغاز شد.

در سال ۱۹۹۱، سری سیناتامبی سیواسامی، رئیس معبد و کشیش اعظم، مدیریت معبد را از پدرش به ارث برد. او الهام بخش و نیروی محرکه معبد است. گورو متعهد شد که معبد را پس از به ارث بردن از کلبه محقری که در گذشته بود، بازسازی کند. با وجود مشکلات و چالش ها، معبد بازسازی شد و در سال ۱۹۹۶ به طور رسمی بازگشایی شد.

Sri Raja Mariamman Temple, Jalan Unku Puan, Johor Bahru


پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!