مسجد تنگه ملاکا

توریست مالزی – مسجد تنگه ملاکا در جزیره مصنوعی ملاکا قرار دارد. این مسجد به‌گونه‌ای ساخته شده است که زمانی‌که آب بالا می‌آید، گویی روی اقیانوس شناور است. این...
توریست مالزی – مسجد تنگه ملاکا در جزیره مصنوعی ملاکا قرار دارد. این مسجد به‌گونه‌ای ساخته شده است که زمانی‌که آب بالا می‌آید، گویی روی اقیانوس شناور است.

این مسجد در سال ۲۰۰۶ روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر ملایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است. هزینه ساخت این بنا ۱۰ میلیون رینگیت، یا حدود ۳۱۶۵۰۰۰ دلار تخمین زده شد. این مسجد برای ۱۵ هزار نمازگزار ظرفیت دارد . این مسجد به طور کامل در سطح آب ساخته شده است. زیبایی این مسجد نام آن را به عنوان یک تابلوی هنری ساخته است.

ملاکا مسجدی است شناور که در ساحل بندر هیلیر ساخته شده است. مناره ۳۰ متری آن به عنوان یک راهنما برای قایق ها و کشتی ها عمل می کند تا ایمن از دریا عبور کنند. این بنا دارای یک گنبد و چهار مناره ی کوچک است. قوس این گنبد با منحنی های آبی رنگ روِی آن نمایانگر هنر اسلامی است. پنجره های شیشه ای نمای آن با الگوهای اسلامی طراحی شده اند و زمان روشن شدن چراغها در شب با منظره ای شگفت انگیز روبرو خواهید شد.

آدرس:
Jalan Merdeka, Taman Pulau Melaka, 75000 Melaka


پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!