آب چغندر نقش معجزه‌آسایی در فرآیند پیری دارد

توریست مالزی – دانشمندان دانشگاه اکستر انگلستان تحقیقات جالبی در مورد آب چغندر انجام داده‌اند و این‌طور که به نظر می‌رسد، این ماده می‌تواند فرآیند افزایش سن ما را...
توریست مالزی – دانشمندان دانشگاه اکستر انگلستان تحقیقات جالبی در مورد آب چغندر انجام داده‌اند و این‌طور که به نظر می‌رسد، این ماده می‌تواند فرآیند افزایش سن ما را بهبود ببخشد.

به گزارش گجت نیوز، آب چغندر (لبو) فرآیند پیر شدن انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا مصرف کننده به بهترین شکل ممکن تغییرات ناشی از افزایش سن را تجربه کند. به تازگی پژوهشی از دانشگاه اکستر انگلستان منتشر شده که از خواص ویژه این ماده در مورد پیر شدن انسان خبر می‌دهد. در بررسی این تحقیق با ما همراه باشید.

در واقع آب این سبزی سلامت ما را به شکلی بهبود می‌بخشد که باکتری‌های موجود در دهان پس از مصرف ماده مورد نظر روی سلامت عروق و مغز انسان تاثیر می‌گذارند. تاثیر ویژه چغندر به ترکیبی با نام نیتریک اکسید مربوط است؛ تحقیقات پیشین دانشمندان نشان داده که کاهش میزان تولید این ماده در بدن با کاهش سلامت شریان‌ها و همچنین افت فعالیت مرکز سیستم عصبی در ارتباط است.

از طرف دیگر وقتی افراد پیر می‌شوند، به دلیل کاهش مقدار نیتریک اکسید تولید شده توسط بدن، مشکلاتی مانند کاهش کیفیت عملکرد عروق و همچنین ایجاد شدن تاثیری منفی روی کارایی مغزی در آن‌ها بروز می‌کند. نقش مهم برخی باکتری‌های موجود در دهان ما هم آنجایی خود را نشان می‌دهد که بر اساس مشاهدات محققان، این باکتری‌ها قابلیت تبدیل نیترات به نیتریت اکسید را دارند. حال از آنجایی که آب چغندر حاوی مقادیر زیادی نیترات غیر ارگانیک بوده، وقتی شخص این ماده را مصرف کند، باکتری‌های موجود در دهان او مواد لازم برای تولید مقدار زیادی نیتریت اکسید را در اختیار خواهند داشت.

آب چغندر و افزایش سن
محققان دانشگاه اکستر برای پژوهش اخیر ۲۶ بزرگ‌سال نسبتا مسن را که به صورت کلی سالم بودند، در تحقیقات شرکت دادند. این داوطلبان در یک دوره ۱۰ روزه زیر نظر گرفته شدند و دیده شد که پس از مصرف مایع استخراج ‌شده از آب‌گیری چغندر، باکتری‌های مخصوصی در دهان این افراد، بلافاصله نیترات موجود در ماده مورد نظر را به نیتریت اکسید باارزش مورد نیاز بدن تبدیل می‌کنند.

آب چغندر نقش معجزه‌آسایی در فرآیند پیری انسان دارد
تیم دانشگاه اکستر گزارش کرده که مصرف آب چغندر جمعیت باکتری‌های مفید برای سلامت عروق و مغز را افزایش می‌دهد و در عین حال باعث می‌شود تا باکتری‌های مضر برای بدن کمتر شوند. باکتری‌های مضر مورد نظر معمولا باعث بروز التهاب و بیماری‌های مختلف می‌شوند و کاهش جمعیت آن‌ها به هر شکلی به سلامت کلی ما کمک می‌کند. در عین حال دیده شد که داوطلبان پس از مصرف عصاره چغندر تا حدی دچار کاهش فشار خون شدند. دانشمندان این تحقیق می‌گویند که نتایج به دست آمده از اهمیت ویژه باکتری‌های موجود در دهان، روی سلامت بدن خبر می‌دهد.

به صورت کلی بیشتر صحبت‌های مقالات علمی و برنامه‌های پزشکی که روی موضوع حفظ سلامت بدن تمرکز دارند، به باکتری‌های موجود در سیستم گوارش مربوط می‌شوند؛ با این حال پژوهش اخیر از دانشگاه اکستر نشان داده که حفظ جمعیت باکتری‌های مفید موجود در ابتدایی‌ترین قسمت سیستم گوارش می‌تواند تاثیر مهمی روی سلامت حیاتی‌ترین اعضای بدن داشته باشد و در دراز مدت، فرآیند پیری ما را به شکلی سالم‌تر و بی‌دردسرتر پیش ببرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!