آخرین نسخه واتساپ که هنوز منتشر نشده چه تغییراتی کرده است؟

توریست مالزی – اگر از آن دسته کاربرانی هستید که حجم بکاپ پیام‌های‌تان در واتساپ زیاد است، آخرین نسخه واتساپ آزمایشی منتشر شده، خبر بدی برایتان دارد. به گزارش...
توریست مالزی – اگر از آن دسته کاربرانی هستید که حجم بکاپ پیام‌های‌تان در واتساپ زیاد است، آخرین نسخه واتساپ آزمایشی منتشر شده، خبر بدی برایتان دارد.

به گزارش گجت نیوز، پیام رسان WhatSapp یک به‌روزرسانی جدید را از طریق Google Play Beta Program منتشر کرده و نسخه واتساپ کاربران عضو این گروه آزمایشی را به ۲.۲۱.۲۱.۷ ارتقا داده است. اما چه امکانات جدیدی به آخرین نسخه واتساپ اضافه شده است؟

مدیریت سایز بکاپ‌ها
بعد از فعال‌سازی بکاپ‌های رمزنگاری شده انتها به انتها در نسخه بتا ۲.۲۱.۲۱.۵، واتساپ امکان استفاده از این بکاپ‌ها را از امروز با نصب نسخه بتا ۲.۲۱.۲۱.۷ در دسترس کاربران آزمایشی بیشتری قرار دارد. اما این تنها قابلیت آخرین نسخه واتساپ نیست. تیم توسعه دهنده در حال کار روی بخش جدیدی است که در آن به کاربران اجازه مدیریت سایز بکاپ‌ها را می‌دهد.

به لطف این بخش، کاربر می‌تواند یک نوع فایل مشخص را از بکاپ بعدی حذف کند. البته این قابلیت در دست توسعه است و هنوز در دسترس کاربران قرار ندارد. متأسفانه زمان عرضه این ویژگی نیز مشخص نیست، اما مطمئناً به زودی در دسترس کاربران گروه آزمایشی واتساپ قرار خواهد گرفت.

اما شاید دلیل دیگری برای توسعه این قابلیت وجود داشته باشد. همانطور که احتمالاً بسیاری از شما مطلع هستید، بعد از توافقی که بین واتساپ و گوگل حاصل شد، پشتیبانی‌گیری از اکانت کاربران در حافظه ابری گوگل درایو دیگر نامحدود نخواهد بود. اما اگر قرار باشد این گزینه مدیریت سایز بکاپ‌ها به WhatsApp اضافه شود، شانس اینکه مجدداً فضای گوگل درایو در اختیار کاربران واتساپ قرار بگیرد هم زیاد است.

این یعنی چی؟ گوگل شاید به زودی ارائه فضای نامحدود برای بکاپ‌های واتساپ را متوقف کند و در عوض به هر کاربر ۲ هزار مگابایت (معادل ۲ گیگابایت) فضا برای ذخیره و بکاپ‌گیری بدهد. البته این پلن جدید هنوز اعلام نشده و شاید طی هفته‌های آینده اجرایی شود. درست مثل اپلیکیشن Google Photos که ارائه فضای نامحدود به کاربران را از چند ماه پیش متوقف کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!