آیا باید نگران آکریلامید موجود در قهوه باشیم؟

توریست مالزی – قهوه اگرچه یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و مزایای بیشماری برای سلامت دارد، اما حاوی مقادیر کمی از ترکیبی به نام آکریلامید است. به...
توریست مالزی – قهوه اگرچه یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان است و مزایای بیشماری برای سلامت دارد، اما حاوی مقادیر کمی از ترکیبی به نام آکریلامید است.

به گزارش دویچه وله به نقل از نچرال نیوز؛ آکریلامید یک ماده شیمیایی بی‌بو است که در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، تولید پارچه و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با پخت مواد غذایی نشاسته‌ای در دمای بالا نیز این ترکیب تولید می‌شود. آکریلامید در غلات صبحانه، سیب‌زمینی سرخ‌شده و حتی چیپس سیب‌زمینی نیز یافت می‌شود.

دانه‌های قهوه تفت داده شده نیز مقادیر کمی آکریلامید دارند. میزان آکریلامید موجود در قهوه به میزان تفت دادن و برشتگی دانه های قهوه بستگی دارد. قهوه فوری بیشترین میزان آکریلامید را دارد. این نکته ثابت شده که مقادیر بیش از حد آکریلامید باعث آسیب به سیستم عصبی، ضعف عضلانی، اختلال تولید مثل و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.

با این حال طبق مطالعات آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، هنوز ثابت نشده که مقادیر بالای آکریلامید باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان می‌شود یا نه. علاوه بر این، فواید نوشیدن قهوه بسیار بیشتر از خطرات ناشی از آکریلامید موجود در آن است. در عین حال، محققان به دوستداران این نوشیدنی تاکید می‌کنند که اگر نگران وجود آکریلامید موجود در قهوه هستید، از مصرف دانه‌های تفت داده شده قهوه خودداری کنید و به جای آن، روزانه دو تا سه فنجان قهوه سبز بنوشید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!