احتمال اجباری شدن واکسیناسیون کووید -۱۹ برای همه

توریست مالزی – دولت هنوز در مورد اجباری شدن واکسیناسیون کووید -۱۹ برای همه تصمیم گیری نکرده است زیرا این کشور در تلاش است تا پایان ماه جاری این...
توریست مالزی – دولت هنوز در مورد اجباری شدن واکسیناسیون کووید -۱۹ برای همه تصمیم گیری نکرده است زیرا این کشور در تلاش است تا پایان ماه جاری این بیماری را به صورت همه گیر درمان کند.

به گزارش نیواستریت تایمز، نخست وزیر داتوک سری اسماعیل صبری یاکوب گفت: این موضوع در جلسه کابینه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. اگرچه وی زمان بندی مشخصی در این مورد مشخص نکرد، اما تاکید کرد که این اصل دولت است که به دنبال منافع اکثریت افرادی باشد که واکسیناسیون را انتخاب کرده اند.

وی افزود: ‘من می دانم کسانی هستند که از دولت عصبانی هستند و گویی ما آنها را مجبور به واکسیناسیون کرده ایم. در اینجا می خواهم تأکید کنم که ۹۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشور به طور کامل واکسینه شده اند و انتظار می رود پوشش واکسیناسیون در هفته های آینده افزایش یابد. ‘کسانی که ترجیح دادند واکسن نزنند تنها یک درصد از جمعیت (بزرگسالان) کشور را تشکیل می دهند. اصل دولت این است که اکثریت مردم (که خودشان واکسیناسیون را انتخاب کرده بودند) را در اولویت قرار دهد.

گزارش شد که دولت فدرال تحت رهبری محی الدین یاسین در این ماه تصمیم می گیرد که واکسیناسیون را برای همه اجباری کند یا نه. اگرچه دولت هنوز واکسیناسیون را اجباری نکرده، اما بخش دولتی مانند بخش خدمات عمومی (PSD) واکسیناسیون یا مواجهه با اقدامات انضباطی را برای همه کارکنان در نظر گرفته است.

اسماعیل صبری گفت: معلمانی که از واکسیناسیون خودداری کردند، به مدارس دیگر منتقل خواهند شد. ما نمی خواهیم وضعیتی وجود داشته باشد که معلمی که از واکسیناسیون خودداری کرده، همکاران خود را در معرض عفونت قرار دهد. اگرچه واکسیناسیون کووید -۱۹ اجباری نیست، اما از کسانی که هنوز واکسینه نشده اند درخواست کرد که این کار را انجام دهند.

وی گفت: مزایای واکسیناسیون باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، در حال حاضر ما فقط به افرادی که به طور کامل تلقیح شده اند اجازه می دهیم تا (سفر بین ایالتی) داشته باشند. پلیس در حال حاضر دو نفر واکسینه نشده را که’ curi-curi ‘(رفتن به زادگاه) رفته بودند، دستگیر کرده است.

اسماعیل صبری ادامه داد: در مورد مسلمانانی که مایل به زیارت عمره هستند، دولت عربستان فقط به زائرانی که دوز واکسن کووید -۱۹ خود را تکمیل کرده اند اجازه ورود می دهد. مسئولیت جمعی این است که از دیگران با واکسیناسیون خود محافظت کنیم. چندین قانون وجود دارد که می تواند توسط مقامات برای اقدام علیه افرادی که اخبار جعلی در مورد واکسن های کووید -۱۹ منتشر می کنند ، اعمال کند.

نخست وزیر گفت: دولت هیچ برنامه ای برای سخت کردن زندگی گروه های ضد واکسن در کشور ندارد، اما این افراد خود را در موقعیت سختی قرار می دهند. کسانی که تصمیم به واکسیناسیون نمی گیرند باید با محدودیت هایی روبرو شوند در حالی که واکسینه شده ها می توانند از مزایای خاصی برخوردار باشد. کسانی که کاملاً واکسینه نشده اند نمی توانند در رستوران ها غذا بخورند، وارد مراکز خرید شوند و یا حتی در نماز جمعه شرکت کنند. این همان چیزی بود که وزیر بهداشت از گفتن زندگی را برایشان بسیار سخت می کنیم ‘منظورش بود.

دیروز ، خیری این ‘هشدار’ را صادر کرد و گفت: در حالی که دولت به احتمال زیاد دستور فدرال برای اجباری شدن واکسیناسیون را صادر نمی کند، اما این کار را برای منکران واکسن آسان نمی کند.

خیری جمال الدین » وزیر بهداشت مالزی گفت: دولت مالزی برای افرادی که بدون دلیل موجه از تزریق واکسن کرونا خودداری کنند، قوانین و مقررات سختگیرانه ای اتخاذ و شرایط را برای آنان بسیار دشوار خواهد کرد.

وی افزود: «متاسفم که باید بگویم اگر با انتخاب خود واکسن نمی زنید شرایط برایتان بسیار سخت خواهد شد. اگر به دلایل قابل قبول نمی توانید واکسن بزنید، ایرادی ندارد اما در غیر این صورت انتخاب واکسن نزدن شما را با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد. » موضوع دیگر فقط ممنوعیت حضور در اماکن عمومی نخواهد بود بلکه این شهروندان باید دایما تحت نظر برای انجام تست ویروس کرونا باشند و به صورت منظم آزمایش های شناسایی را انجام دهند که هزینه بسیار بالایی هم دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − 10 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!