احتمال استرداد محافظ نجیب تون رزاک و قاتل مدل مغولستانی از استرالیا

توریست مالزی – سیرول اظهر عمر، افسر پیشین پلیس و محافظ شخصی نجیب تون رزاک به جرم قتل آلتاتویا شاریبو، مدل مغولستانی در دادگاه عالی مالزی به مرگ محکوم...
توریست مالزی – سیرول اظهر عمر، افسر پیشین پلیس و محافظ شخصی نجیب تون رزاک به جرم قتل آلتاتویا شاریبو، مدل مغولستانی در دادگاه عالی مالزی به مرگ محکوم شده بود، اما به استرالیا گریخت و درخواست پناهندگی سیاسی کرد. اکنون دولت استرالیا با رد درخواست او، راه را برای استرداد وی به مالزی باز کرده است، به شرط این که در صورت بازگشت به مالزی، حکم اعدام در مورد او اجرا نشود.

به گزارش برناما، دپارتمان دادستان کل استرالیا اعلام کرد که چنانچه دادستان کل یقین یابد که مجرم یادشده در صورت بازگشت به کشور درخواست کننده، با حکم اعدام روبرو نخواهد شد، با استرداد او موافقت خواهد کرد.

سخنگوی دادستان کل استرالیا گفت: قانون استرداد مجرمین استرالیا اجازه نمی دهد مجرمی که با خطر اعدام روبروست به کشور درخواست کننده مسترد شود، مگر آن که تضمینی دریافت کند که مجرم با مجازات اعدام روبرو نخواهد شد.

گفتنی است که سیرول اظهر و آزیلا هدری در سال ۲۰۰۹ در دادگاه عالی مالزی در مورد قتل آلتاتویا شاریبو، مدل مغولستانی مجرم شناخته شدند، اما دادگاه تجدیدنظر در سال ۲۰۱۳ حکم را باطل کرد. سپس در سال ۲۰۱۵ دادگاه فدرال مالزی، حکم اعدام دو متهم را تایید کرد. سیرول اظهر پیش از اعلام حکم نهایی از مالزی به استرالیا گریخت و درخواست پناهندگی سیاسی کرد. با توجه به مذاکرات اخیر دولت مالزی مبنی بر فسخ حکم اعدام در مالزی، امکان استرداد سیرول به مالزی فراهم شده است.

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!