اختلاف نظر رییس شرکت فایزر و دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در مورد پایان کرونا

توریست مالزی – آیا جهان پس از دو سال بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ سرانجام به سمت پایان همه‌گیری حرکت خواهد کرد؟ به گزارش...
توریست مالزی – آیا جهان پس از دو سال بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ سرانجام به سمت پایان همه‌گیری حرکت خواهد کرد؟

به گزارش یورونیوز، نشریه فرانسوی زبان لوفیگارو با اختصاص گزارشی به این موضوع به اظهارات امیدبخش چند کارشناس از جمله رئیس شرکت داروسازی فایزر اشاره کرده که از آغاز روند کاهش و افول همه‌گیری بیماری کووید۱۹ خبر می‌دهد.

در مطلبی که لوفیگارو منتشر کرده به نقل از آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر آمده است: «ما به لطف همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم در جایگاه بسیار خوبی برای بازگشت به زندگی عادی در فصل بهار قرار گرفته‌ایم.» در این گزارش همچنین به نگاه خوشبینانه آرنو فونتانه، یک همه‌گیر شناس اشاره شده که به صراحت از دوران «افول همه‌گیری» خبر داده است.

به گفته مدیرعامل شرکت فایزر اکنون «سوال این نیست که آیا این ویروس ناپدید خواهد شد یا خیر؟ بلکه این سوال مطرح است که آیا می‌توانیم زندگی عادی را از سر بگیریم؟ من اعتقاد دارم که می‌توانیم.»

پیش‌بینی‌ جدید فایزر درباره همه‌گیری کرونا؛ پایان پاندمی به چه عواملی بستگی دارد؟
آلبرت بورلا در ادامه پا را فراتر گذاشته و با اتکا به پیشرفت‌های علمی در زمینه تولید واکسن و دیگر امکانات موجود برای درمان بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا تصریح می‌کند: «به زودی می‌توانیم زندگی عادی خود را از سر بگیریم.»

وی در این خصوص به «روش‌های تشخیص بیماری، واکسن‌های بسیار موثر حتی بر ضد اومیکرون که از خطر بستری شدن در مراکز درمانی و مرگ و میر محافظت می‌کنند و نیز نخستین داروهای در اختیار شهروندان برای درمان خانگی بیماری» اشاره می‌کند و می‌نویسد: «به لطف همه ابزارهایی که در اختیار داریم بهار آینده در موقعیت بسیار مناسبی برای شروع دوباره زندگی عادی قرار خواهیم داشت.» مدیر عامل شرکت فایزر در عین حال معتقد است که باید «سال‌ها با ویروس زندگی کرد و ریشه‌کن کردن آن در شرایط کنونی بسیار دشوار است.»

آلبرت بورلا سپس به امکان جدید درمان خانگی بیماری کووید۱۹ که از طریق تولید قرص کرونا در اختیار همگان قرار گرفته اشاره می‌کند و می‌گوید: پاکسلووید در پایان ماه ژانویه وارد داروخانه‌های فرانسه می‌شود.» «این قرص برای افراد در معرض خطر که دارای علائم مثبت ابتلا به بیماری کووید تشخیص داده شوند، تجویز می‌شود.» به گفته مدیرعامل شرکت فایزر مصرف این دارو تاثیر بسیار مثبتی بر عملکرد نظام‌های بهداشتی خواهد داشت و بیمارستان‌ها را از خطر مواجه شدن با موج غیرقابل کنترل بیماران نجات خواهد داد.

آلبرت بورلا درحالی این مطالب را در روزنامه لوفیگارو به چاپ رسانده که فرانسه همانند اغلب کشورهای اروپایی طی هفته گذشته با موج بی سابقه موارد ابتلا به سویه جهش یافته اومیکرون روبرو بود. فایزر که از پیشگامان تولید واکسن کرونا در جهات است با محصولات دارویی ضد بیماری کووید۱۹ خود را به عنوان پیشرفته ترین غول دارویی در مبارزه با این بیماری همه‌گیر معرفی کرده است. این گروه داروسازی قرار است طی پنج سال بیش از ۵۲۰ میلیون یورو در زمینه تولید محصولات دارویی سرمایه‌گذاری کند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: به هیچ وجه به پایان همه‌گیری کووید نزدیک نیستیم

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که همه‌گیری کووید به هیچ وجه به نقطه پایان نزدیک نشده و احتمالا بعد از اومیکرون، شاهد ظهور سویه جدیدی از این بیماری خواهیم بود.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، با اعلام این مطلب تاکید کرد که در حال حاضر اومیکرون با سرعتی باورنکردنی در سطح جهان در حال گسترش است و به تمام کشورها راه یافته است. او ادامه داد که تنها ظرف یک هفته اخیر ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس آلوده شده‌اند. اظهارات آقای آدهانوم بعد از آن مطرح می‌شود که آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که ویروس کرونا به زودی به بیماری مشابه سرماخوردگی شود تبدیل شود و افراد بتوانند بدون مشکل آن‌را سپری کنند.

آقای آدهانوم در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص برداشت‌های اشتباه در خصوص اومیکرون هشدار داد و افزود: «تصور نکنید که اومیکرون باعث بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد نمی‌شود. رشد باورنکردنی این سویه در جهان، باعث می‌شود احتمال ظهور سویه‌های جدیدتر از ویروس کرونا نیز وجود داشته باشد.»

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه بار دیگر نگرانی خود در خصوص آمار پایین واکسینه شدن افراد در کشورهای فقیر را تکرار و تاکید کرد که میزان مرگ و میر در این کشورها چند برابر خواهد بود. آقای آدهانوم پیشتر بارها هشدار داده بود که باید روندی متوازن در خصوص توزیع واکسن میان کشورهای توسعه‌یافته و فقیر وجود داشته باشد و تا زمانی که این توازن نسبی ایجاد نشود، همچنان نمی‌توان به پایان همه‌گیری امیدوار بود.

ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت هم تاکید کرد که ویروس کرونا در سطح بسیار شدیدی در سراسر جهان در حال گردش است و از کشورها خواست که اقدامات بهداشتی لازم از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک را کنار نگذارند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − شانزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!