ارتش میانمار در یک‌سال اخیر ۲۴ هزار مسلمان را کشته است

توریست مالزی – در یکسال گذشته، بیش از ۲۴ هزار مسلمان در میانمار بر اثر اقدامات خشونت آمیز ارتش این کشور جان باخته‌اند. به گزارش یورونیوز، آژانس توسعه بین‌المللی...
توریست مالزی – در یکسال گذشته، بیش از ۲۴ هزار مسلمان در میانمار بر اثر اقدامات خشونت آمیز ارتش این کشور جان باخته‌اند.
به گزارش یورونیوز، آژانس توسعه بین‌المللی انتاریو در کانادا با انتشار گزارشی در این خصوص می‌گوید این تحقیق با مشارکت سازمان‌ها و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، بنگلادش، کانادا، فیلیپین و … تهیه شده است. این گزارش می‌گوید همچنین بیش از ۴۰ هزار مسلمان هم به ضرب گلوله زخمی شده‌اند و بیش از ۳۱ هزار تن دیگر هم درون آتش انداخته شده‌اند. ضمن اینکه ۱۱۵ هزار خانه مسلمانان روهینگیایی به آتش کشیده شده است.
سازمان جهانی پزشکان بدون مرز گزارش داده که از بازه زمانی ۲۵ آگوست تا ۲۴ سپتامبر سال گذشته میلادی، حدود ۹۴۰۰ مسلمان آراکان کشته شده‌اند. سازمان ملل متحد هم می‌گوید شمار مسلمانان روهینگیا که از پس ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ با گریختن از آراکان به پنگلادش پناه بردند به بیش از ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.
سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر اقداماتی که از سوی نیروهای نظامی میانمار علیه مسلمانان صورت گرفته را پاکسازی قومی و نسل‌کشی نامیده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!