استعفای دسته‌جمعی در ائتلاف حاکم تایلند

توریست مالزی – بزرگترین حزب در ائتلاف حاکم تایلند به دلیل اختلافات داخلی با استعفای گروهی اعضای هیات اجرایی خود روبه‌رو شده است. به گزارش ایرنا، روزنامه استریت‌تایمز سنگاپور...
توریست مالزی – بزرگترین حزب در ائتلاف حاکم تایلند به دلیل اختلافات داخلی با استعفای گروهی اعضای هیات اجرایی خود روبه‌رو شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه استریت‌تایمز سنگاپور در گزارشی نوشت: «پایبون نیتیتاوان» معاون رئیس حزب «پالانگ پراچارات» اعلام کرد که ۱۸ نفر از ۳۴ عضو هیات اجرایی این حزب استعفا داده و راه را برای انتخابات جدید داخلی جهت انتخاب اعضا و رهبر حزب هموار کرده اند. اگرچه برخی انتظار دارند که این مساله به ترمیم کابینه منتهی شود، «پرایوت چان اوچا» نخست وزیر تایلند آشفتگی در این حزب را کم اهمیت جلوه داده است. وی عضو حزب پالانگ پراچارات نیست، اما از طرف این حزب برای پست نخست وزیری معرفی شده است.

ارزش اقتصاد تایلند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن)، در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با یک سال قبل، ۱.۸ درصد کاهش یافت که دلیل آن ضربه به صنعت گردشگری و تولید این کشور و تجارت جهانی درپی شیوع کرونا بود. مرکز برنامه ریزی تایلند پیش بینی کرده که مجموع تولید ناخالص داخلی تایلند در سال جاری ۵ تا ۶ درصد کاهش یابد. با کاهش نرخ بهره بانکی تایلند به رکورد بی سابقه ۰.۵ درصد، مجلس سفلای پارلمان در هفته جاری بسته حمایتی ۸۴.۶ میلیارد دلاری را برای جبران زیان اقتصادی بیماری کووید – ۱۹ تصویب کرد.

«اوتاما ساوانایانا» وزیر دارایی تایلند رهبری حزب پالانگ پراچارات را برعهده دارد. منصب دبیرکلی این حزب در اختیار «سونتیرات سونتیجیراوونگ» وزیر انرژی است. حزب پالانگ پراچارات از جناح های بسیاری تشکیل شده که از دیرباز برای اعمال نفوذ در دولت با هم در رقابت بوده اند.

به گفته «پیچ پونگساوات» دانشمند سیاسی دانشگاه «چولانگ‌کورن» تایلند، سیاستمداران حزب پالانگ پراچارات از این مساله که نخست وزیر برای اداره دولت به فن سالاران متکی است، ناراضی اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده − هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!