استقبال از “سه رخ” پناهی در جشنواره فیلم کن

توریست مالزی – “سه‌رخ”، تازه‌ترین اثر جعفر پناهی، فیلم‌ساز ایرانی در جشنواره کن با استقبال روبرو شد. این فیلم در بخش اصلی این جشنواره با دیگر آثار سینمایی بر...
توریست مالزی – “سه‌رخ”، تازه‌ترین اثر جعفر پناهی، فیلم‌ساز ایرانی در جشنواره کن با استقبال روبرو شد. این فیلم در بخش اصلی این جشنواره با دیگر آثار سینمایی بر سر نخل طلایی رقابت دارد. پناهی به دلیل ممنوعیت خروج از ایران در کن غایب است.
  به گزارش دویجه وله، جای جعفر پناهی، فیلم‌ساز باسابقه و موفق ایرانی در جشنواره کن خالی است . فیلم “سه رخ”، تازه‌ترین ساخته‌ی او شامگاه شنبه (۱۲ مه / ۲۲ اردیبهشت) در این دوره از جشنواره سینمایی کن به نمایش درآمد و با استقبال روبرو شد. صندلی پناهی اما به هنگام اکران “سه رخ” خالی ماند.  پناهی به‌رغم درخواست‌های پیگیر مسئولان کن از مقامات جمهوری اسلامی اجازه خروج از ایران را دریافت نکرد و از این رو جای او در بین چهره‌های سینمایی حاضر در فستیوال کن خالی بود.




 


پناهی که در فیلم‌های چون “دایره” و “آفساید” به معضلات زنان در ایران پرداخته، در “سه رخ” نیز زنان را در کانون قرار داده است. بهناز جعفری، مرضیه رضایی و مائده ارتقایی نقش‌آفرینان اصلی در فیلم “سه رخ هستند”.


“سه رخ” در واقع داستان چهره‌های سه زن بازیگر است که یکی از آنها در دوران پیش از انقلاب ۵۷ فعال بوده و حال دیگر اجازه فعالیت ندارد، دومی که ستاره‌ی روز سینما است و سومی دختری جوان اهل روستایی در آذربایجان که رویای بازیگری را در سر می‌پروراند، اما خانواده‌اش اجازه رفتن به تهران را نمی‌دهند.

پناهی مانند فیلم “تاکسی” نیز خود در صحنه حضور دارد، اما این بار بیشتر ناظر است؛ نگرنده‌ی تعصبات کور اجتماعی و محرومیت‌های گوناگونی که زنان در جامعه مردسالار ایران با آن روبرو هستند. رسانه‌های وزین آلمان چون زوددویچه سایتونگ و فرانکفورتر آلگماینه نیز در گزارش‌های خود از جشنواره کن از تازه‌ترین فیلم پناهی استقبال کرده؛ اثری که از دید آنها به بخش رقابتی غنا بخشیده است.

هفتاد و یکمین دوره جشنواره سینمایی کن شامگاه سه‌شنبه (۸ مه / ۱۸ اردیبهشت) با فیلم “همه می‌دانند” به کارگردانی اصغر فرهادی فیلمساز نامدارایرانی کار خود را آغاز کرد. این جشنواره به مدت یازده روز ادامه دارد و مراسم پایانی آن روز شنبه ۱۹ ماه مه (۲۹ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.



پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!