اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه هواپیمایی ماهان

توریست مالزی – مایک پومپئو گفت که واشینگتن سه عامل فروش ماهان‌ایر را نیز به دلیل نقشی که این شرکت هواپیمایی در انتقال سلاح‌های کشتار جمعی داشته هدف تحریم‌های...
توریست مالزی – مایک پومپئو گفت که واشینگتن سه عامل فروش ماهان‌ایر را نیز به دلیل نقشی که این شرکت هواپیمایی در انتقال سلاح‌های کشتار جمعی داشته هدف تحریم‌های مضاعف قرار داده است.

به گزارش رادیو فردا، مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز چهارشنبه، ۲۰ آذرماه، تحریم‌های تازه‌ای را در ادامه سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی اعلام کرد.

مایک پومپئو گفت که واشینگتن سه عامل فروش ماهان‌ایر را نیز به دلیل نقشی که این شرکت هواپیمایی در انتقال سلاح‌های کشتار جمعی داشته هدف تحریم‌های مضاعف قرار داده است. همزمان وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست یک فرد و چندین شرکت، از جمله لیست به روز شده‌ای از نام ده‌ها هواپیمای متعلق به ماهان را منتشر کرد که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

مایک پومپئو گفت که این شرکت‌ها «به دلیل حمل و نقل کمک‌های مرگبار از ایران به یمن و سلاح‌های کشتار جمعی» تحریم می‌شوند.

طبق توضیحی که وزیر خارجه آمریکا داد، این شرکت‌ها از زمان امضای برجام از تحریم خارج شده بودند، اقدامی که مایک پومپئو «بسیار غلط» توصیف کرد.

آمریکا از سال ۹۰ شرکت ماهان‌ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌ بود.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران قبلاً اتهام انتقال سلاح برای حکومت سوریه و حزب‌الله لبنان با هواپیماهای مسافربری را رد کرده‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!