امکان اجباری شدن تست کووید – ۱۹ برای مسافران ترانزیت در فرودگاه های مالزی

توریست مالزی – دولت در تلاش است تا مسافرانی را که از طریق فرودگاه های مالزی در حال گذر هستند تست کووید -۱۹ را انجام دهند. به گزارش استار،...
توریست مالزی – دولت در تلاش است تا مسافرانی را که از طریق فرودگاه های مالزی در حال گذر هستند تست کووید -۱۹ را انجام دهند.

به گزارش استار، از میان ۱۰۸ مسافری که به تازگی از اندونزی به کامبوج می رفتند، ۵۵ نفر مثبت بودند. آنها از فرودگاه کوالالامپور (KLIA) به عنوان یک نقطه ترانزیت برای پرواز به کامبوج استفاده کرده بودند.

دکتر نور هشام مدیر کل بهداشت گفت: آنچه ما باید بررسی کنیم این است که آیا برای افرادی که از طریق فرودگاه های ما در حال گذر هستند غربالگری انجام شود یا خیر. مواردی وجود داشته که مسافرانی که از طریق فرودگاه مالزی به کشور دیگری می روند، تست شان مثبت بوده است. در ماه فوریه، یک زن آمریکایی از کشتی تفریحی MS Westerdam در کامبوج ، پس از ورود به مالزی آزمایش کووید – ۱۹ مثبت داشته است در حالی که اسکنر حرارتی در KLIA انجام شد، این زن و شوهرش علائم شبیه آنفولانزا داشتند.

استفاده از فرودگاه های ما به عنوان نقاط ترانزیتی و امکان انتشار ویروس از این طریق، ما را به فکر وا داشته تا پروازهایی را درگیر کنیم که از کشورهای دیگر خصوصا کشورهای با موارد زیاد بیماری مجبور به انجام تست شوند. این مسئله ای است که ما با توجه به افزایش موارد بیماری در کشورهای دیگر نگران هستیم چون مسافران بین المللی می توانند در طول پرواز دیگران را آلوده کنند.

همچنین اسماعیل صبری وزیر ارشد با نزدیک شدن به عید قربان گفت: هیچ محدودیتی برای مسافرت های بین ایالتی در طول عید قربان وجود ندارد. وی خاطرنشان کرد که ساراواک محدودیت های مسافرتی بین مناطق سبز و قرمز را به دلیل افزایش موارد کووید ۱۹ بازگردانده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!