امکان تمدید محدودیت های منع آمد و شد با باز شدن بخش های بیشتری از کسب و کار

ازمین می گوید ، مالزی ممکن است محدودیت های منع آمد و شد را گسترش دهد اما با باز شدن بخش های بیشتری از کسب و کار. به گزارش...
ازمین می گوید ، مالزی ممکن است محدودیت های منع آمد و شد را گسترش دهد اما با باز شدن بخش های بیشتری از کسب و کار.

به گزارش استار مالزی به نقل از رویترز، دومین وزیر ارشد کابینه گفت: مالزی ممکن است محدودیت های منع آمد و شد را بعد از ۲۸ آوریل تمدید کند اما با حضور بخش های بیشتری برای تجارت. زیرا دولت در تلاش است تا بین سلامت و اقتصاد در طول بحران کووید – ۱۹ تعادل برقرار کند.

وی گفت: اقتصاد ما به شدت صدمه دیده است. از آغاز این هفته بیشترین تعداد از عفونت کروناویروس در منطقه را داشته ایم و در روز جمعه، کمترین تعداد موارد جدید ابتلا از زمان تحمیل محدودیت ها به ثبت رسیده است.

بر اساس مداکرات، ممکن است دستور کنترل حرکت (MCO) برقرار ماند اما ممکن است ما مناطقی را که موردی در آن دیده نشده را باز کنیم ، باید تعادل بین نیازهای سلامتی مردم و همچنین اولویت های اقتصادی برقرار کنیم.

روز جمعه مالزی ۶۹ مورد کروناویروس جدید داشته که تعداد کل مبتلایان، به ۵ هزار و ۲۵۱ بیمار رسیده است که ۸۶ نفر از آنها فوت کرده اند.

در ماه جاری پیش بینی بانک مرکزی این است که اقتصاد می تواند از ۵% تا ۲٪ کاهش یابد، این بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در بیش از یک دهه خواهد بود. اقتصاد سال گذشته ۴.۳٪ رشد داشته است. این تا حد زیادی به شرکای تجاری عمده مالزی ، به ویژه چین و ایالات متحده بستگی دارد.

ازمین گفت مالزی در تلاش بود با تزریق پول ، راه هایی برای تأمین بودجه بسته های محرک را پیدا کند، اما افت شدید قیمت نفت مسائل را پیچیده کرد. مالزی سومین صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان است. اما مالزی با اوپک و متحدانش توافق کرده است که تولید انرژی را در تلاش برای کاهش قیمت ها کاهش دهد.

ازمین با اشاره به مشکل خطوط هوایی کشور ، گفت: ادغام شرکت هواپیمایی Malaysia Airlines با شرکت هواپیمایی AIRASIA یکی از گزینه های ‘نجات’ آنها در بحران Covid-19 در این صنعت است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!