انرژی سبز؛ راهی به سوی پایداری محیط زیست در مالزی

توریست مالزی – نشریه “دِ استار” مالزی در گزارشی پیرامون راهکارهای استفاده از انرژی های برگشت پذیر، برنامه‌های کشور مالزی در جهت تشویق صنعتگران و سرمایه گذاران برای استفاده...
توریست مالزی – نشریه “دِ استار” مالزی در گزارشی پیرامون راهکارهای استفاده از انرژی های برگشت پذیر، برنامه‌های کشور مالزی در جهت تشویق صنعتگران و سرمایه گذاران برای استفاده از تکنولوژی های سبز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه « دِ استار » مالزی، انرژی “سبز ” گزینه ای برای استفاده از نیروهای نامحدود منابع طبیعی از جمله انرژی خورشیدی، باد، امواج دریا و انرژی حرارتی زمین و تبدیل آن به انرژی است. پایداری محیط زیست بدلیل افزایش گرمایش کره زمین به مهم ترین مسئله جهان تبدیل شده است.

مالزی تلاش می کند تا به تدریج به سمت انرژی های تجدیدپذیر به عنوان منابع انرژی چرخش کند. در حال حاضر، تنها کمتر از ۲۰ درصد برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر تامین می شود و همچنان از انرژی های فسیلی به عنوان منبع تولید استفاده می شود. براساس “دوازدهمین برنامه مالزی” قرار است تا سال ۲۰۳۰ این کشور به برنامه تامین ۳۰ درصد از انرژی خود از طریق انرژی های تجدید پذیر دست یابد.

دولت مالزی در راستای تلاش برای تبدیل به کشوری “بدون سوخت فسیلی” تا سال ۲۰۵۰، هزینه ها و مالیات را برای سوخت های فسیلی مشخص خواهد کرد و این حرکتی خوب برای مقابله با صنعت است که در برابر تغییر مقاومت می کند.

« تکنولوژی سبز مالزی و مرکز تغییرات اقلیمی » برخی کسب و کارها را به استفاده از تکنولوژی های سبز تشویق می کنند. این مشوق ها به ۲ صورت معرفی می شوند. اولین مورد سرمایه گذاری سبز با کمک هزینه مالیاتی و دومین مورد سرمایه گذاری سبز با معافیت مالیاتی می باشد. با حمایت های داخلی و خارجی از این دو پروژه تشویقی ممکن است کسب و کارها به تکنولوژی سبز ملحق شوند.

با این وجود در این میان صنعت نیز با مشکلاتی مواجه می شود. به رغم تلاش دولت برای ایجاد این تغییرات و آگاهی از حمایت از محیط زیست هنوز سازگاری کارخانه ها با تکنولوژی سبز روندی بسیار کند را سپری می کند. یکی از دلایل می تواند هزینه های بالای وارد کردن تکنولوژی های سبز در کارخانه ها و به طور کلی در صنایع باشد. بزرگترین چالش که مانع رفتن به سمت تکنولوژی های سبز می باشد، فقدان سرمایه گذاری است که به دلیل فقدان تحقیق و توسعه در تکنولوژی سبز اتفاق می افتد.

به نظر می رسد مالزی بتواند از سرمایه گذاری های بیشتر چین در این زمینه نفع ببرد تا بتواند بر کمبود سرمایه فایق آید. فارغ از این مسئله، چین از بزرگترین تولید کنندگان سلول های خورشیدی با تولید تقریبا ۶۳ درصد در جهان است. بنابراین می تواند زنجیره تامین خوبی برای ساختن ابزار انرژی های خورشیدی باشد.

بر اساس نتایج گزارش های منتشر شده، تکنولوژی سبز قدم بزرگ آینده برای هدایت دنیا به سمت پایداری محیط زیست است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!