بازداشت ۲۴۹ کاربر اینترنت متهم به تروریسم سایبری در مالزی

توریست مالزی – پلیس مالزی ۲۴۹ نفر را به اتهام فعالیت‌های مرتبط با تروریسم در فضای مجازی دستگیر کرد. به گزارش ایرنا، پلیس مالزی ۲۴۹ نفر را به اتهام...


توریست مالزی – پلیس مالزی ۲۴۹ نفر را به اتهام فعالیت‌های مرتبط با تروریسم در فضای مجازی دستگیر کرد.







به گزارش ایرنا، پلیس مالزی ۲۴۹ نفر را به اتهام فعالیت‌های مرتبط با تروریسم در فضای مجازی دستگیر کرد. «ماسیر» عنوان کرد که ۲۴۰ نفر از افراد دستگیر شده فعالیت‌های خود را از طریق فیسبوک، هشت نفر از طریق توییتر و یک نفر از آن‌ها از طریق اینستاگرام انجام داده است.

وی که در مجلس مالزی سخنرانی می‌کرد، عنوان کرد: این بازداشت‌ها از طریق بخش اطلاعات و نظارت پلیس انجام شده استماسیر در واکنش به سؤال یک نماینده ائتلاف حاکم «جبهه ملی» درباره تلاش‌های پلیس برای مقابله با گسترش تروریسم صحبت می‌کردوی همچنین گفت که در فیسبوک بر روی ۳ هزار و ۸۷۱ حساب کاربری نظارت می‌شد که ۸۰۰ حساب کاربری در نهایت مصدود شد. در توییتر نیز، حساب کاربری ۷۶ نفر رصد می‌شد که ۹ کاربر از این شبکه اجتماعی حذف شدند. همچنین در اینستاگرام حساب کاربری ۷۲ نفر تحت نظارت است.
وی اضافه کرد که در حال حاضر ۱۹ نفر که شامل یک تبعه خارجی نیز می‌شود، تحت برنامه افراط زدایی قرار دارند که طبق قانون «مقابله با تروریسم ۲۰۱۵»‌ پیگیری می‌شودمعاون وزیر کشور مالزی توضیح داد که در برنامه افراط زدایی به کسانی که قصد انجام فعالیت‌های تروریستی داشته اند، خدمات مشاوره در زمینه‌های دین، مدنیت، روانشناسی و خانواده ارائه می‌گردداو در این باره گفت: موفقیت این برنامه به زودی دیده می‌شود چرا که این افراد پس از آزادی به جامعه باز خواهند گشت و دیگر به سمت انجام فعالیت‌های تروریستی نخواهند رفت.
پدیده «تروریسم» در جنوب شرق آسیا از معضلات جدی امنیتی محسوب می‌شود به طوری که وزیران دفاع ۱۰ کشور اتحادیه جنوب شرق آسیا در بیانیه مشترکی چندی پیش اعلام کردند که تروریسم جدی ترین خطر امنیتی این منطقه است و این کشورها توافق کرده اند تا در زمینه مقابله با آن، با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشندبه گزارش وزارت ارتباطات و چند رسانه ای مالزی ۷۷ درصد از جمعیت ۳۱ میلیون نفری این کشور با رقمی حدود ۲۵ میلیون نفر دسترسی به اینترنت دارند




پاسخی ارسال کنید

*

*

هفده − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!