بازیگر مالزیایی: به هنگام سفر به ایران دلهره داشتم

'نورفزورا' بازیگر زن 'لحظه بی پایان' نخستین اثر سینمایی مشترک ایران و مالزی گفت : به دلیل تبلیغات سوء به هنگام سفر به ایران دلهره داشتم اما پس از حضور دو هفته در شهرهای مختلف ایران متوجه نادرست بودن این تبلیغات شدم.
توریست مالزی – ‘نورفزورا’ بازیگر زن ‘لحظه بی پایان’ نخستین اثر سینمایی مشترک ایران و مالزی گفت : به دلیل تبلیغات سوء به هنگام سفر به ایران دلهره داشتم اما پس از حضور دو هفته در شهرهای مختلف ایران متوجه نادرست بودن این تبلیغات شدم.

نورفزورا بازیگر زن مالزیایی و از فعالان عرصه سینمای این کشور که تصویرش بیشتر برای مردم جنوب شرق آسیا آشناست به عنوان نقش اصلی زن نخستین اثر سینمایی مشترک ایران و مالزی تحت عنوان’ لحظه بی پایان یا ‘جانجی زهان’ (به زبان مالایی) ایفای نقش کرده است.

نورفزورا که یک بازیگر شناخته شده درمالزی است، گفت: سفردو هفته ای به ایران در جریان تولید فیلم جانجی زهان به ویژه به سه شهر تاریخی تهران ، شیراز و یزد برایش بسیار خاطره ساز بوده است.

وی گفت: پیش از بازی در این فیلم با سینمای ایران آشنایی نداشته و هرگز به ایران سفر نکرده بود اما این سفر سبب شد تا تبلیغات سوء علیه ایران برایش رنگ ببازد.

هنرمند مالزیایی آثار تاریخی ایران مانند ‘حافظیه’ را به عنوان مراکزی الهام بخش و بسیار جذاب نام برد و گفت درشهرهایی که حضور یافتم آثار تاریخی متنوع با تاثیر گذاری خاص وجود داشت.

وی مردم ایران را افرادی خانواده دوست و خونگرم دانست که با مهربانی وی و گروه مالزیایی درجریان تهیه این فیلم درشهرهای مختلف ایران را پذیرا بودند.

نورفزورا ابراز امیدواری کرد به همراه همسرش دربخش بین المللی جشنواره فیلم فجر و هنگام اکران این فیلم درایران حضور داشته باشد.

این هنرمند مالزیایی گفت: تبلیغات علیه ایران بسیار است و هنگامی که برای نخستین بار به ایران سفرمی کردم به دلیل این تبلیغات سوء کمی دلهره داشتم اما پس از سفر به ایران متوجه شدم این اخبار صحیح نبودند. ایران بسیار امن است و مردمی صلح دوست دارد.

علاوه بر نورفزورا بازیگرزن نقش اول فیلم، برنارد شولی کارگردان و زابرینا فرناندز تهیه کننده مالزیایی فیلم لحظه بی پایان یا جانجی زهان ( زبان مالایی) نیز پیشتر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند: تجربه تهیه و تولید و ایفای نقش در یک فیلم درایران برای آنها تجربه گرانسنگی بوده به گونه ای که امیدوارند بازهم موفق به تولید آثار دیگر سینمایی درایران شوند.

آنها نیز تاکید کردند:برخلاف تبلیغات انجام شده علیه ایران، این سرزمین امن و باثبات است و به محض ورود مجذوب این کشور می شوید.

فیلم ‘لحظه بی‌پایان’ اولین مشترک سینمای ایران و مالزی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری در سینما گلدن اسکرین کوالالامپور برای نخستین بار به صورت غیرعمومی برای هنرمندان ایرانی و مالزیایی و اصحاب رسانه اکران شد.

این فیلم که سرمایه گذار و حامی مالی مالزیایی آن شبکه ماهواره ای آستروست دو تهیه‌کننده ؛ محمدعلی حسین‌نژاد از ایران و ‘زابرینا فرناندز’ از مالزی دارد.

‘امیررضازاده’ هم در این فیلم به ایفای نقش اول مرد و مقابل هنرمند مالزیایی پرداخته است.رابعه مدنی و تعدادی از هنرمندان بومی شهرهای شیراز و یزد نیز هم بازیگران دیگر این فیلم دراماتیک حدود ۱۰۰ دقیقه ای هستند.

به طور خلاصه داستان این فیلم درباره یک زوج جوان ایرانی – مالایی است که پس از ازدواج برای گذراندن ماه عسل شهرهای یزد ، شیراز، میبد، تفت و ابرکوه ایران را برای سفر خود انتخاب می کنند که این سفر کل داستان این فیلم را به خود اختصاص می دهد.

جذابیت های این فیلم که از دو چشمه فرهنگ غنی وآداب دیرینه سنتی و جغرافیا و طبیعت زیبا و چشم نوازایران سرچشمه گرفته درطول سفر این زوج جوان و درسکانس های مختلف فیلم درمقابل دوربین خوش درخشیده است.

اکران عمومی «جانجی زهان» به معنای ‘وعده زهان’ از روز چهارشنبه گذشته ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) در شبکه تلویزیونی «آسترو» آغاز شده است.

قرار است این فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر در اردیبهشت۹۷ در ایران نیز اکران شود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!