برای کاهش محدودیت ها خیلی زود است

توریست مالزی – تنها در صورتی که تعداد بیشتری از افراد واکسینه شوند و روش های استاندارد و استفاده از ماسک را رعایت کنند، برای کسانی که کاملاً واکسینه...
توریست مالزی – تنها در صورتی که تعداد بیشتری از افراد واکسینه شوند و روش های استاندارد و استفاده از ماسک را رعایت کنند، برای کسانی که کاملاً واکسینه شده اند، محدودیت های کووید -۱۹ را می توان کاهش داد.

به گزارش استار، دکتر هشامشاه، معاون مدیرکل بهداشت گفت: از تجربیات کشورهایی که پس از رفع محدودیت ها شاهد افزایش موارد کووید ۱۹ هستند، درس هایی می توان آموخت. ما دیدیم که چگونه کشورهایی مانند بریتانیا ، اسرائیل و دیگران در اروپا پس از دستیابی به نرخ بالای واکسیناسیون، محدودیت ها را کاهش داده اند. اما در حال حاضر، آنها شاهد افزایش عفونت ها هستند. زیرا ممکن است خیلی زود محدودیت ها را کاهش داده باشند.

وی گفت: اگرچه واکسیناسیون کامل به این معنا است که شما از کووید – ۱۹ جدی در امان هستید، اما ما نباید محدودیت ها را به سرعت برداریم. وزارتخانه در این مورد محتاط است. در حال حاضر، این تصمیم توسط مقامات بالاتر دولتی مورد بحث قرار می گیرد.

روز پنجشنبه، نخست وزیر محی الدین یاسین گفت: دولت در چند روز آینده کاهش محدودیت های کووید -۱۹ را برای واکسیناسیون کامل اعلام می کند. دکتر هشامشاه گفت واکسیناسیون بیشتر افراد باید اولویت اصلی باشد. در حال حاضر ، حدود ۴۶ درصد از مردم حداقل یک دوز دریافت کرده اند در حالی که ۲۴.۵ درصد کاملاً واکسینه شده اند. ‘اگر بتوانیم ۸۰ درصد را بدست آوریم، بسیار عالی خواهد بود. یا ۴۰ تا ۵۰ درصد هم خوب خواهد بود. این از افزایش موارد جلوگیری می کند.

وی گفت که اقدامات اساسی پیشگیری از کووید -۱۹ مانند پوشیدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی هنوز باید ادامه داشته باشد. انواع کووید -۱۹ که در حال حاضر غالب هستند بیشتر قابل انتقال و بسیار مسری هستند. بنابراین ما هنوز باید از ماسک صورت استفاده کنیم و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم. تجمع جمعیت نباید مجاز باشد. این SOP ها باید کاربردی باقی بمانند.

وی اظهار داشت: که براساس توالی ژنومی که توسط موسسه تحقیقات پزشکی (IMR) انجام شده است ، نوع دلتا گونه غالب کووید -۱۹ در مالزی است. نوع بسیار مسری عامل اصلی افزایش موارد ابتلا به کووید -۱۹ در کشور است. پیش از این، میزان آلودگی سویه ووهان Rt 2 یا ۲.۵ بود. در همین حال ، دلتا ۵ تا ۸ است. بنابراین صاف کردن منحنی عفونت، زمان می برد و به صورت متفاوتی انجام می شود.

دکتر هشامشاه ادامه داد: لابوان و ساراواک ثابت می کنند که میزان بالای واکسیناسیون تعداد موارد جدی کووید -۱۹ را کاهش می دهد. تعداد بیماران بستری، در بخش مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ کاهش چشمگیری را در لابوان و ساراواک نشان داده است.

دکتر هشامشاه گفت: ‘کاهش تعداد موارد جدید ممکن است مدتی طول بکشد، اما مهمتر از همه، ما تعداد موارد جدی کووید -۱۹ را در بیمارستان ها کاهش می دهیم. تنها ۱.۹ درصد از موارد روزانه کشور مربوط به موارد شدیدتر ۳ ، ۴ و ۵ است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 − سیزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!