تامین میلیاردها دوز واکسن کرونا برای جنوب شرق آسیا

توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نهاد «گفت و گوی امنیت چهارگانه» متشکل از آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن به دنبال تامین میلیاردها دوز واکسن کرونا برای...
توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نهاد «گفت و گوی امنیت چهارگانه» متشکل از آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن به دنبال تامین میلیاردها دوز واکسن کرونا برای کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند.

به گزارش ایرنا از روزنامه هندی « بیزنیس استاندارد »، یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد به رغم گسترش موج دوم ویرانگرِ ویروس کرونا در هند، تعهد کشورهای چهارگانه متشکل از آمریکا، هند، استرالیا و ژاپن برای تامین میلیاردها دوز واکسن کرونا برای کشورهای جنوب شرقی آسیا تا سال ۲۰۲۲ همچنان در دستور کار این نهاد است.

برپایه این گزارش در ماه مارس سال جاری میلادی، رهبران « گفت و گوی امنیت چهارگانه » در اجلاسی مجازی متعهد شدند تا یک میلیارد دوز واکسن کرونا برای کشورهای جنوب شرقی آسیا تامین کنند. گفتنی است این واکسن ها قرار بود در کشور هند تولید شود اما به سبب شیوع موج دوم ویروس کرونا در این کشور نگرانی هایی درباره اجرای این تعهد تا آغاز سال ۲۰۲۲ بوجود آمده است.

« کرت کمپبل » رئیس سیاست های اقیانوسیه کاخ سفید در مصاحبه ای با این روزنامه گفت: «ما با شرکای خود و هند گفت و گو می‌کنیم. قطعا اکنون مقطع زمانی بسیار سختی برای دوستان هندی ما است. آمریکا تلاش می کند در کنار دهلی نو بماند و از بخش های خصوصی و دولتی می خواهد تا از آنها پشتیبانی کنند.» وی در ادامه افزود : گفت و گوهای ما با شرکایمان در بخش های دولتی و خصوصی نشانگر این است که هنوز امیدواری برای اجرای این برنامه تا سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

پیش‌تر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده بود نزدیک به نیمی از کل موارد ابتلای جهانی به کرونا و یک چهارم تلفات در جهان به کشور هند اختصاص داشته است. همچنین فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر نیز هشدار داده است برای متوقف کردن این بیماری مهلک در سرتاسر آسیا باید اقدامات بیشتری انجام شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!