تایلند آزمایش خفاش‌ها برای کووید-۱۹ را شروع کرد

توریست مالزی – دامپزشک‌ها و محققان دانشگاهی در تایلند کار آزمایش خفاش‌های نعل‌اسبی در یکی از غارهای اعماق جنگل در این کشور را شروع کردند چرا که خفاش‌های مشابه...
توریست مالزی – دامپزشک‌ها و محققان دانشگاهی در تایلند کار آزمایش خفاش‌های نعل‌اسبی در یکی از غارهای اعماق جنگل در این کشور را شروع کردند چرا که خفاش‌های مشابه در کشور چین آلوده به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اوآنا به نقل خبرگزاری تایلند، در حدود ۲۳ گونه از خفاش‌های نعل‌اسبی (horseshoe bats) در کشور تایلند وجود دارد که تاکنون آزمایشی روی آنها برای تشخیص کووید-۱۹ انجام نشده است.

مقامات مرکز علمی بیماری‌های عفونی نوظهور جامعه صلیب سرخ تایلند و مرکز حیات وحش “خائو سوی دائو” تعداد ۱۰۰ خفاش از این نوع را در غار “تام سادور” در منطقه “پونگ نام رون” گرفتند تا آزمایش‌های خون و بزاق روی آنها انجام شود.

دکتر سوپاپورن واچاراپلوزیدایی از مرکز مزبور گفت که آزمایش روی خفاش‌های نعل‌اسبی از این جهت ضروری است که برخی گزارش‌ها حاکی است کووید-۱۹ در انسان‌ها مشابه ویروس یافت شده در خفاش‌های نعل‌اسبی در کشور چین است و در تایلند حدود ۲۳ گونه از این خفاش‌ها وجود دارد. به گفته وی ، آزمایش روی همه گونه‌های خفاش‌های نعل‌اسبی در تایلند انجام خواهد شد و تاکنون هیچ تحقیقی روی بیماری‌های این خفاش‌ها در تایلند انجام نشده است.

محققان در حال بررسی و مطالعه مسیرهای مهاجرت و تغذیه خفاش‌ها بخصوص خفاش‌های نعل‌اسبی هستند تا از شیوع بیماری‌های مشابه در آینده جلوگیری کنند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!