تحقیق دانشجوی ایرانی در مالزی حائز رتبه اول دانشگاه یوام

توریست مالزی – یک دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری با تحقیق بر روی جعبه سیاه شرکت های بیمه فعال در مالزی توانست جایزه برترین دانشجوی سال دانشگاه مالایا (UM) در...
توریست مالزی – یک دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری با تحقیق بر روی جعبه سیاه شرکت های بیمه فعال در مالزی توانست جایزه برترین دانشجوی سال دانشگاه مالایا (UM) در رده ‘تحقیقات با ضریب تاثیرگذاری بالا’ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایرنا، ‘محمد نورانی درگیری ‘ دانشجوی دوره دکتری از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه مالایا  در خصوص اهمیت این پژوهش گفت : شرکت های بیمه در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته نقش مهمی در اقتصاد این کشورها ایفا می کنند و همین امر لزوم آگاهی دقیق از بهره وری آنها را در حوزه اقتصادی مورد تاکید قرار می دهد.
وی افزود: با توجه به تغییرات گسترده از لحاظ آزاد سازی بازارهای مالی در بخش خدمات مالی به ویژه شرکت های بیمه, نیاز بیشتری به ارزیابی عملکرد این شرکت ها به روشی دقیق تر مبتنی بر تئوری های بیمه است.
‘نورانی’ که با استفاده از مدل ‘شبکه پویای تحلیل پوششی داده ها’ به اندازه گیری بهره وری شرکت های بیمه ای در مالزی با استفاده از رویکرد واسطه ای پرداخته تصریح کرد: این مدل با باز کردن جعبه سیاه شرکت های بیمه, ساختار آنها را به دو بخش بهره وری ذخیره سازی حق بیمه و بهره وری توانایی سرمایه گذاری تقسیم می کند.
وی با این عنوان که آزادسازی بازارهای مالی تاثیر مثبتی در بهبود بهره وری در میان شرکت های بیمه داشته است تصریح کرد: این مدل در بازار بیمه مالزی آزمون شده و نشان دهنده پایین بودن نسبی بهره وری سرمایه گذاری در این بازار است.
دانشگاههای مالزی توجه ویژه ای در ایجاد ارتباط میان یافته های پژوهشی با حوزه های مختلف اقتصادی و اجرایی در این کشور دارند تا از این طریق بتوانند در بهبود عملکرد این حوزه ها تاثیرگذار باشند.
دولت مالزی دانشگاههای این کشور را موظف کرده است تا در تبدیل یافته های علمی و تحقیقاتی این مراکز به ثروت در حوزه های مختلف اجتماع از جمله حوزه های بیمه، بانکداری، انرژی، پزشکی و غیره برنامه های مدون و مستمری داشته باشد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − 9 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!