توافق سیاسی دولت و مخالفان در مالزی

توریست مالزی – دولت مالزی و بلوک اصلی مخالفان (پاکاتان هاراپان PH) یک توافق تاریخی دوحزبی امضا کردند که به موجب آن حداقل تا یک سال آینده انتخاباتی در...
توریست مالزی – دولت مالزی و بلوک اصلی مخالفان (پاکاتان هاراپان PH) یک توافق تاریخی دوحزبی امضا کردند که به موجب آن حداقل تا یک سال آینده انتخاباتی در این کشور برگزار نخواهد شد.

به گزارش شروع آنلاین به نقل از استریتس تایمز سنگاپور، این توافق راه را برای ثبات سیاسی و اصلاحات نهادی هموار می‌سازد. “اسماعیل صبری یاکوب” نخست وزیر به همراه چندین عضو دولتش این توافق را در پارلمان مالزی با بلوک سیاسی پاکاتان هاراپان به رهبری “انور ابراهیم” رهبر حزب (PKR) به امضا رساند. این توافق چند ساعت پس از اولین جلسه پارلمان با دولت اسماعیل صبری امضا شد.

نخست وزیر اسماعیل صبری در بیانیه ای گفت: این توافق موسوم به “یادداشت تفاهم برای تحول و ثبات سیاسی” شش حوزه اصلی را پوشش می‌دهد. از جمله حوزه‌های کلیدی برای اصلاح، ایجاد تحول در دولت، قدرت بخشیدن به پارلمان و تقویت استقلال دستگاه قضایی.

این توافق امضا شده بین دولت و مخالفان همچنین مشخص می‌کند که پارلمان تا پیش از ماه اوت سال آینده منحل نخواهد شد و این به این معنی است که مالزی حداقل برای یک سال آینده انتخابات عمومی برگزار نخواهد کرد.

اسماعیل گفت: دولت اطمینان دارد که این توافق نه تنها تمام اختلافات سیاسی را کنار می‌گذارد بلکه امکان احیای ملی با فراگیری و همه شمولی را فراهم خواهد ساخت.

دولت و بلوک مخالف PH اعلام کردند پس از هفته‌ها مذاکرات بین دو طرف توافق سیاسی حاصل شده است. در این ائتلاف، احزاب مخالف ۸۸ کرسی از مجموع ۲۲۲ کرسی پارلمان را در اختیار دارند در حالی که اسماعیل صبری نخست وزیر حمایت ۱۱۴ عضو را دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!