ثروتمندترین مالزیایی معرفی شد/کاهش میلیاردرهای مالزی

نشریه فوربس تازه‌ترین فهرست میلیاردرهای مالزی را منتشر کرد و بر اساس آن تان سری رابرت کوک به عنوان ثروتمندترین فرد مالزی معرفی شد.
نشریه فوربس تازه‌ترین فهرست میلیاردرهای مالزی را منتشر کرد و بر اساس آن تان سری رابرت کوک به عنوان ثروتمندترین فرد مالزی معرفی شد.

فوربس در تازه‌ترین گزارش خود از ثروتمندان مالزی عنوان کرده است تان سری رابرت کوک با ثروتی معادل ۱۰ میلیارد دلار (۴۲.۱ میلیارد رینگیت) همچنان ثروتمندترین فرد مالزی بوده و این عنوان را برای یازدهمین سال متوالی به خود اختصاص داده است.

رابرت کوک ۹۲ ساله بنیانگذار گروه Kouk بوده و در حالی همچنان ثروتمندترین فرد مالزی است که در سال گذشته بسیاری از مالزیایی ها با مشکلات مالی روبرو بوده‌اند.

بر این اساس، تان سری آناندا کریشنان، غول تلکام مالزی دومین فرد ثروتمند مالزی است. ثروت او در سال گذشته کاهش ۲.۳ میلیارد دلاری داشته و به ۷.۴ میلیارد دلار رسید.

کاهش ثروت این میلیاردر مالزیایی به دلیل کاهش سهام شرکت مکسیس (Maxis) بود که او سهم عمده‌ای در آن دارد. در همین حال سهام شرکت آسترو متعلق به این میلیاردر نیز با افت ارزش سهام در سال گذشته روبرو بوده است.

تان سری کوئک لنگ چان نیز با ثروت ۵.۳ میلیارد دلار در جایگاه سومین فرد ثروتمند مالزی قرار گرفته است. ثروت این میلیاردر مالزیایی در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داشت.

فوربس عنوان کرده است که شمار میلیاردرهای مالزیایی از ۱۶ نفر به ۱۲ نفر کاهش پیدا کرده است که دلایل اصلی آن کاهش رشد اقتصادی در چین و همچنین بحران سیاسی در مالزی بوده است.

فهرست ثروتمنترین افراد مالزی:
۱- رابرت کوک با ثروت ۱۰ میلیارد دلار
۲- آناندا کریشنان با ثروت ۷.۴ میلیارد دلار
۳- کوئک لنگ چان با ثروت ۵.۳ میلیارد دلار
۴- تن هونگ پیو با ثروت ۴.۶۵ میلیارد دلار
۵- لی شین چنگ با ثروت ۴.۶ میلیارد دلار
۶- لیم کوک تای با ثروت ۴.۵۵ میلیارد دلار
۷- ییو تیونگ لای با ثروت ۲.۲۵ میلیارد دلار
۸- لائو چو کون با ثروت ۱.۵۵ میلیارد دلار
۹- سید مختار البخاری با ثروت ۱.۴۵ میلیارد دلار
۱۰- سورین آپاتکون با ثروت ۱.۱۵ میلیارد دلار

منبع: روزنامه استار

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 + هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!