جلوگیری از قاچاق سه ایرانی از مالزی به اندونزی

در عملیات مشترک پلیس اندونزی، مالزی و استرالیا یک باند قاچاق انسان در جنوب شرق آسیا متلاشی و پلیس مانع جابجایی غیرقانونی 74 نفر از جمله سه ایرانی در منطقه شد.
 

در عملیات مشترک پلیس اندونزی، مالزی و استرالیا یک باند قاچاق انسان در جنوب شرق آسیا متلاشی و پلیس مانع جابجایی غیرقانونی ۷۴ نفر از جمله سه ایرانی در منطقه شد.

تارنمای ‘جاکاتا گلوب’ اندونزی نوشت که این باند پس از سه ماه بازرسی‌های پلیس ملی این کشور و مالزی بدنبال جلوگیری از قاچاق ۷۱ تبعه بنگلادش و سه ایرانی از مالزی متلاشی شد.

اندونزی از مراکزی است که اتباع برخی کشورها به عنوان مبداء برای سفر غیرقانونی به استرالیا انتخاب کرده و خود را به دست قاچاقچیانی می سپارند که بدون درنظر گرفتن امنیت انسان ها، آنها را با قایق های چوبی فرسوده در امواج خروشان دریا راهی استرالیا می کنند.

پلیس استرالیا نیز با دستگیری این مسافران قاچاق یا آنها را به مبداء بازگردانده و یا به بازداشتگاه های غیراستاندارد این کشور در کشورهای نائورو و پاپواگینه نو منتقل می کند.

آنانگ اسکندر، رئیس بخش تحقیقات جنایی پلیس ملی اندونزی گفت که در عملیات مشترک پلیس این کشور و مالزی یکی از رهبران باند قاچاق انسان که نامش ذکر نشد، دستگیر شده است.

وی گفت که این فرد که با عنوان ‘اس’ معرفی شده با شبکه‌های قاچاق انسان و انتقال مهاجران به صورت غیرقانونی مرتبط است.

آنانگ ابراز امیدواری کرد همکاری بین پلیس اندونزی با مالزی و استرالیا بتواند موارد قاچاق بسیار زیاد انسان در جنوب شرق آسیا را کاهش و به کشف بیشتر باندهای قاچاق منجر شود.

وی نگفت باندی که متلاشی شده چند عضو داشته است، اما اعلام کرد این باند انسان‌ها را از مالزی به اندونزی منتقل کرده تا از آنجا به استرالیا قاچاق شوند.

نیک عبدالعزیز از کمیسر پلیس سلطنتی مالزی نیز گفت: که تبادل اطلاعات با اندونزی و استرالیا برای مقابله با باندهای قاچاق انسان می تواند روابط بین کشورها را تقویت کند.

براساس اطلاعات منتشر شده، در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۲۹ مهاجر غیرقانونی در اندونزی بسر می برند و هر ماه حدود ۲۰۰ نفر به این تعداد افزوده می شود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + نه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!