دانشمندان استرالیا می گویند دوریان توانایی شارژ دستگاه ها، در آینده را دارد

توریست مالزی – دانشمندان اظهار داشتند که به دلیل گرم شدن کره زمین و تخلیه سوخت فسیلی، نیاز به توسعه دستگاههای ذخیره انرژی با چگالی انرژی زیاد از منابع...
توریست مالزی – دانشمندان اظهار داشتند که به دلیل گرم شدن کره زمین و تخلیه سوخت فسیلی، نیاز به توسعه دستگاههای ذخیره انرژی با چگالی انرژی زیاد از منابع جایگزین وجود دارد.

به گزارش استار مالزی، براساس مطالعه‌ای که در وب سایت Popular Mechanics شده است ، میوه‌های محلی مانند دوریان و جک فروت می توانند نحوه شارژ تلفن های هوشمند یا اتومبیل های برقی را در آینده تغییر دهند.

گروهی از دانشمندان به سرپرستی استاد دانشیار وینسنت جی. گومز در دانشگاه سیدنی استرالیا راهی پیدا کرده اند که هسته های میوه را از دوریان و جک فروت به ابررساناهای الکتروشیمیایی با کارایی بالا و یا دستگاه های ذخیره انرژی با چگالی انرژی بالا تبدیل کنند. سپس انرزی برای باتری دستگاه های الکترونیکی و حمل و نقل تبدیل شود.

دانشمندان فرآیند استخراج نمونه های زیست توده را از ‘هسته اسفنجی غیرقابل خوراکی هر میوه’ – یا بخشی از فیبر سفید میوه ای که هیچ کس نمی خورد – شرح داده اند. دانشمندان افزودند که به دلیل گرم شدن کره زمین و کاهش سریع سوخت های فسیلی، نیاز به توسعه وسایل ذخیره انرژی با چگالی انرژی زیاد از منابع جایگزین وجود دارد.

آنها نتیجه گرفتند: ‘تبدیل زباله های مواد غذایی به محصولات با ارزش نه تنها باعث بهبود اقتصاد عمومی می شود بلکه آلودگی محیط زیست را نیز کاهش می دهد.’

پاسخی ارسال کنید

*

*

پانزده − ده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!