درخواست مالزی برای استرداد تروریست‌های ابوسیاف توسط فیلیپین

مالزی از دولت فیلیپین خواست دو عضو بازداشت شده گروه تروریستی ابوسیاف را که به اعتقاد کوالالامپور در کشتن و آدم ربایی مالزیایی ها نقش داشته اند، به این کشور تحویل دهد.
مالزی از دولت فیلیپین خواست دو عضو بازداشت شده گروه تروریستی ابوسیاف را که به اعتقاد کوالالامپور در کشتن و آدم ربایی مالزیایی ها نقش داشته اند، به این کشور تحویل دهد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی خطاب به پارلمان گفت که این درخواست به فیلیپین ارائه شده، اماهیچ توافق و یا پیمانی دولت فیلیپین را متعهد به انجام این درخواست نمی کند.

وزیر کشور مالزی اعتقاد دارد این دو فرد که توسط پلیس ملی فیلیپین بازداشت شده اند در قتل و آدم ربایی شهروندان این کشور دست داشته اند.

به نوشته تارنمای روزنامه ‘استار’، وزیر کشور مالزی تصریح کرد که پس از کسب اطلاع از دستگیر شدن ‘خذافی موکتادیل’ و ‘صدام جایلانی’، دولت مالزی درخواست استرداد این دو تروریست را از کانال دیپلماتیک به فیلیپین ارائه کرده ا ست.

احمد زاهد حمیدی گفت اکنون این تصمیم که آیا این دو فرد به مالزی استرداد می شوند یا خیر به نحوه اقدام دولت فیلیپین بستگی دارد.

این مقام ارشد مالزیایی همچنین گفت که دولت فیلیپین تاکنون نسبت به این درخواست پاسخی نداده است اما تلاش ها برای تحقق این درخواست از طریق وزارت امور خارجه ادامه دارد.

گروه ابوسیاف هم پیمان داعش که در حال حاضر چند گروگان از جمله چهار مالزیایی را در اختیار دارد، تهدید کرده است در صورت پرداخت نکردن سربها یا باج درخواستی آنها را خواهد کشت.

اگرچه دولت مالزی و فیلیپین در تلاشند بتوانند این گروگان را از دست این گروه تروریستی نجات دهند، اما محقق نشدن این امر تاکنون باعث تداوم نگرانی مالزی نسبت به وضعیت شهروندان خود شده است.

یکی از منابع مالی گروه تروریستی ابوسیاف که از سال ۱۹۹۰ فعالیت های تروریستی خود را در جنوب فیلیپین آغاز کرده است، آدم ربایی و درخواست باج چند میلیون دلاری در قبال آزادی هر گروگان است.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!