در یک روستا در اندونزی از ارواح برای ترساندن و پراکنده کردن مردم استفاده می‌شود

توریست مالزی – شیوه‌های در خانه نگهداشتن مردم در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار جالب شده است. یه گزارش باشگاه خبرنگاران، هر کشور و شهری یک روش ابداعی مخصوص...
توریست مالزی – شیوه‌های در خانه نگهداشتن مردم در دوران شیوع ویروس کرونا بسیار جالب شده است.

یه گزارش باشگاه خبرنگاران، هر کشور و شهری یک روش ابداعی مخصوص به خودش در پیش گرفته تا مردم پا از خانه بیرون نگذارند. کشوری مانند ایتالیا با جریمه، کشور دیگری مانند هند با تنبیه‌های بدنی، پاکستان با شلاق زدن و اینک یک روستا در اندونزی با ارواح.

براساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های معتبر جهان منتشر شده و البته تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ یک روستا در کشور اندونزی از داوطلبانی در لباس ارواح استفاده کرده و با چرخاندن آن‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها، سعی دارد مردم را از ویروس کرونا بترساند و مجبورشان کند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این روستا به نام Kepuh در جزیره جاوای اندونزی از ماه گذشته گشت‌زنی و محدودیت‌های ترددی را آغاز کرده است ولی اکنون در یک فولکلور محلی، افرادی را به چهره ارواح موسوم به pocong ساخته تا مردم بترسند. این ارواح در عقاید محلی این کشور نمایانگر روح‌های به دام افتاده مردگان هستند.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز، اندونزی تا کنون ۴۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته که ۴۰۰ نفر از آن‌ها وفات یافتند. کارشناسان می‌گویند این ترس عمومی وجود دارد که میزان شیوع ویروس کرونا در این کشور بیشتر از این آمار باشد و هر روز بدتر شود.

یک خبرنگار از رویترز که به روستای Kepuh سفر کرده تا از نزدیک شاهد این شیوه ترساندن مردم باشد؛ گزارش داده در روزهای نخست این روش نتیجه معکوسی داشته و مردم از خانه‌ها بیرون آمده تا به این ارواح کمک کنند. به مرور، مردم در شب‌ها با دیدن این ارواح ترسیده و در خانه‌ها پنهان شدند. از زمان شروع این سیاست، خیابان‌ها خلوت‌تر شده و والدین اجازه نمی‌دهند فرزندان‌شان از خانه‌ها بیرون بروند و ناگهان با این ارواح ترسناک روبرو شوند.

مردم این روستا پس از نماز عصر دیگر هیچ تجمعی ندارند و بیشتر در خانه‌ها باقی می‌مانند. یک فرد محلی این روستا گفته است این شیوه ترساندن مردم جواب می‌دهد چون مردم از اثرات احتمالی و کشنده این بیماری مطلع می‌شوند.

ابتکاری که نتیجه‌بخش است
این ابتکار توسط کمیته جوانان روستا و با همکاری پلیس محلی اجرا شده است. رئیس کمیته جوانان روستا هم گفته است: «ما می‌خواستیم متفاوت باشیم و یک اثر بازدارندگی قوی ایجاد کنیم. چون pocong شبح‌وار و ترسناک است.» رئیس دهکده Kepuh گفته است ساکنان این روستا هنوز از نحوه مهار و مبارزه با ویروس کرونا آگاهی ندارند. آن‌ها می‌خواهند به طور عادی زندگی کنند و پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی یا ماندن در خانه برایشان دشوار است.

در اندونزی هنوز دستورالعمل قرنطینه سراسری و اجباری صادر نشده است و این نگرانی وجود دارد که شیوع ویروس کرونا بدون اعمال اقدامات سخت‌گیرانه بدتر شود.

این روش ترساندن مردم از کرونا غیرمتعارف است ولی همان‌طور که گفتیم در این روزها که دنیا درگیر کرونا است؛ در کشورهای مختلف شاهد ابتکارهایی برای ترساندن و وادار کردن مردم به ماندن در خانه و دوری اجتماعی هستیم.

در کشور هند، پلیس با پوشیدن کلاه‌های ایمنی شبیه ویروس، مردم را متوجه خطرات آن می‌کند.

 



 

 



 



 



 


پاسخی ارسال کنید

*

*

16 − 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!