راننده تاکسی سنگاپوری به دلیل انتشار پست فیسبوکی ۴ ماه به زندان می‌رود

توریست مالزی – دادستان عمومی سنگاپور یک راننده تاکسی که در فیس‌بوک ادعاهای دروغین درباره ویروس کرونا مطرح کرده بود را به ۴ ماه حبس در زندان محکوم کرد....
توریست مالزی – دادستان عمومی سنگاپور یک راننده تاکسی که در فیس‌بوک ادعاهای دروغین درباره ویروس کرونا مطرح کرده بود را به ۴ ماه حبس در زندان محکوم کرد.

به گزارش یورونیوز، کنت لای یونگ هوی، راننده تاکسی ۴۰ ساله سنگاپوری در یک گروه خصوصی فیس‌بوکی پیامی ارسال کرده بود که ادعا می‌کرد قرار است در کشور قحطی شود و از افراد می‌خواست برای آینده غذا ذخیره کنند.

این راننده تاکسی بعد از ۱۵ دقیقه، پست خود را از این گروه فیسبوکی حذف کرد اما حضور حدود ۷ هزار و ۵۰۰ عضو در این گروه کافی بود تا همین ۱۵ دقیقه هم یونگ هوی را به دردسر بیندازد.

دبورا لی، معاون دادستان عمومی سنگاپور در خصوص صدور این حکم می‌گوید: «مبارزه با انتشار شایعات و جلوگیری از ایجاد ترس‌های کاذب در مسیر مبارزه با ویروس کرونا دقیقا به اندازه اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه پزشکی در مسیر نابودی بیماری کووید-۱۹ حائز اهمیت است.»

در چهار ماه گذشته، دولت سنگاپور قوانین سفت و سختی را برای مبارزه با انتشار شایعات در خصوص ویروس کرونا وضع کرده است. ارسال پیام‌های دروغین در سنگاپور می‌تواند جریمه تا ۷ هزار دلار و یا حبس تا ۳ سال زندان و حتی هر دو مجازات جریمه و حبس را به دنبال داشته باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!