رزرو واکسیناسیون کودکان از ۳۱ ژانویه، شروع واکسیناسیون از ۳ فوریه

توریست مالزی – وزارت بهداشت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را از ۳ فوریه در بیمارستان Tunku Azizah آغاز خواهد کرد. به گزارش نیواستریت تایمز، خیری جمال الدین...
توریست مالزی – وزارت بهداشت واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را از ۳ فوریه در بیمارستان Tunku Azizah آغاز خواهد کرد.

به گزارش نیواستریت تایمز، خیری جمال الدین گفت: رزرو قرار ملاقات از طریق MySejahtera تا پایان ژانویه باز خواهد شد و والدین می توانند فرزندان خود را به عنوان افراد تحت تکفل در برنامه MySejahtera خود ثبت نام کنند. رزرو نوبت واکسیناسیون برای کودکان ۵ تا زیر ۱۲ سال از ۳۱ ژانویه برای والدین ساکن در کلانگ ولی (کوالالامپور و سلانگور) شروع می شود. جزئیات دسترسی به سامانه رزرو به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: این وزارتخانه در نظر دارد تا ۷۰ درصد از کودکان بین ۵ تا ۱۲ ساله اولین دوز واکسن فایزر را ظرف دو ماه از شروع برنامه در اوایل فوریه دریافت کنند. همچنین امیدواریم تا به ۸۰ درصد از دریافت دوزهای کامل ظرف شش ماه پس از اجرای برنامه دست یابیم.

وی افزود: من از این فرصت استفاده می‌کنم و از کارفرمایان می‌خواهم که به والدینی که فرزندان خود را برای واکسیناسیون می‌آورند مرخصی ثبت‌نشده بدهند تا پس از دریافت واکسن، فرزندان خود را تحت نظر بگیرند.»

خیری گفت: این وزارتخانه از طریق اداره کنترل دارو، داده های ایمنی و اثربخشی را تجزیه و تحلیل کرده و در ۶ ژانویه موافقت کرده تا ۱۰ میکروگرم کومینارتی واکسن (Pfizer-BioNTech) برای کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال تأیید مشروط کند.

وی گفت که واکسن mRNA برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و اثربخشی آن تحت مطالعات بالینی قرار گرفته و مشخص شد که ۹۰.۷ درصد موثر بوده و می تواند ایمنی را در برابر کووید-۱۹ افزایش دهد. با این حال، مانند سایر واکسن‌ها، فرمولاسیون ویژه واکسن Cominarty نیز می‌تواند عوارض جانبی طبیعی مانند درد در محل تزریق، قرمزی و تورم به همراه داشته باشد. واکنش های سیستمیک شامل خستگی، سردرد، درد عضلانی، لرز و تب است. بیشتر این عوارض جانبی سبک و متوسط ​​هستند و دوام زیادی ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون کووید ۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله توصیه می شود، گفت: اولویت با کودکان دارای مشکلات سلامتی است زیرا بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ هستند. مشکلات سلامتی شامل بیماری مزمن تنفسی، بیماری قلبی عروقی، دیابت، بیماری مزمن کلیوی و بیماری های عصبی است. برنامه واکسیناسیون برای کودکان به دو دوز، با فاصله هشت هفته در نظر گرفته شده است. بر اساس آخرین داده ها، فاصله هشت هفته ای پاسخ ایمنی و اثربخشی بالاتری را به همراه خواهد داشت و همچنین پتانسیل محافظت طولانی تری را دارد. جدا از آن، داده ها همچنین نشان داد که این شکاف می تواند خطر ابتلا به میوکاردیت را کاهش دهد و توسط سازمان های بهداشتی در سراسر جهان از جمله بریتانیا، کانادا و استرالیا توصیه شده است.

خیری گفت: نزدیک به ۵۸۰۰۰۰ کودک زیر ۱۸ سال از سال ۲۰۲۰ به کووید-۱۹ مبتلا شده اند. اگرچه کودکان فقط علائم جزئی را تجربه می کنند، اما برخی نیز ممکن است از بیماری های جدی رنج ببرند و نیاز به درمان در بیمارستان یا بخش مراقبت های ویژه داشته باشند. تا به امروز، ۱۴۴ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در میان افراد زیر ۱۸ سال گزارش شده است. از این تعداد ۳۱ نفر ۵ تا ۱۱ ساله بودند.

وی گفت: همچنین از زمان بازگشایی مدارس در سال جاری، موارد ابتلا در بین کودکان افزایش یافته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

3 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!