سازمان جهانی بهداشت: چین با تاخیر درباره شیوع ویروس کرونا اطلاع‌رسانی کرده است

توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که برای دریافت اطلاعات در باره جزئیات شیوع ویروس کرونا از چین، دو بار با پکن تماس گرفته است. تاکنون گفته...
توریست مالزی – سازمان جهانی بهداشت تایید کرد که برای دریافت اطلاعات در باره جزئیات شیوع ویروس کرونا از چین، دو بار با پکن تماس گرفته است. تاکنون گفته می‌شد که چین به موقع در این زمینه اقدام کرده است.

به گزارش دویجه وله، بر اساس تازه‌ترین نسخه روزشمار سازمان جهانی بهداشت در رابطه با شیوع پاندمی کرونا، دولت چین جزئیات شیوع ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو۲) و بیماری از ناشی از آن (کووید۱۹) را پس از دوبار استعلام از جانب سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است.

نسخه پیشین روزشمار این شبهه را برانگیخته بود که گویا چین در روز ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ اطلاعات خود در باره کرونا را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرده است. اکنون مشخص شده که اداره بهداشت ووهان در آن روز در باره کرونا فقط یک بیانیه مطبوعاتی در وبسایت خود منتشر کرده است. در روزشمار پیشین به تاریخ ۲۷ آوریل آمده بود: «روز ۳۱ دسامبر: کمیسیون بهداشت شهر ووهان چین از وقوع ابتلا یک سری شهروندان به یک بیماری عفونتی ریوی گزارش می‌دهد. بعدا مشخص شد که این بیماری، ناشی از ویروس کرونا است».

در نسخه به‌روز شده زمان‌بندی کرونایی سازمان جهانی بهداشت، جمله‌ بالا به این صورت تغییر کرده است: «دفتر محلی سازمان جهانی بهداشت در چین از یک اطلاعیه مطبوعاتی در وبسایت کمسیون بهداشت شهر ووهان در رابطه با وقوع ابتلا یک سری شهروندان به بیماری عفونتی ریوی در ووهان مطلع شد». این نهاد وابسته به سازمان ملل در روز یکم ژانویه خواهان اطلاعات جامعی از چین در باره بیماری شده و پاسخی دریافت نکرده است. در روز دوم ژانویه نیز تقاضای خود از پکن را تکرار کرده و در روز سوم ژانویه پاسخی با این مضمون دریافت کرده، که یک سری بیماری عفونی ریوی ناشناخته کشف شده است.

مایکل رایان، هماهنگ‌کننده حوادث اضطراری سازمان بهداشت جهانی در این رابطه گفت، چنین واکنشی “غیرعادی نیست”، زیرا به‌طور معمول مقامات بهداشت کشوری باید اطلاعات استان‌ها را بررسی و تایید کنند. آنها برای این منظور حداکثر ۴۸ ساعت فرصت دارند. به گفته رایان، مقامات چین بلافاصله در پاسخ به پرسشی در باره بیانیه مطبوعاتی ووهان گفته‌اند، این یک موضع‌گیری رسمی است اما برای بررسی موضوع نیاز به وقت داشته‌اند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده + 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!