سازمان هواپیمایی: درخواست افزایش قیمت بلیط در حال بررسی است

توریست مالزی – سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان این‌که درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما در حال بررسی است، گفت: افزایش قیمت بلیت توسط ایرلاین‌ها غیرقانونی است. به گزارش انتخاب،...
توریست مالزی – سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان این‌که درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما در حال بررسی است، گفت: افزایش قیمت بلیت توسط ایرلاین‌ها غیرقانونی است.

به گزارش انتخاب، میراکبر رضوی درباره اظهارات مدیر کل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مبنی بر افزایش بدون مجوز بلیت پروازهای داخلی گفت: هر شرکت هواپیمایی که قیمت بلیت را افزایش داده باشد، تخلف کرده و با آنها برخورد خواهد شد. موضوع افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی در شورای عالی هواپیمایی در حال بررسی است.

وی با اشاره به درخواست ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت، افزود: قیمت بلیت پروازهای داخلی از آذرماه سال ۱۴۰۰ افزایش نیافته و همچنان با نرخ‌های قبل بلیت به مردم فروخته می‌شود. افزایش خودسرانه قیمت بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی تخلف بوده و با ایرلاین‌های متخلف برابر قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت امروز از جریمه ۱۰ میلیارد تومانی یک شرکت هواپیمایی به دلیل گرانفروشی بلیت خبر داده و گفته است: در گزارشاتی که چند روز گذشته به ما رسیده است بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را بدون مجوز افزایش دادند.با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی مکاتبه کردیم که تاکنون پاسخی به مکاتبات ما داده نشده و فرآیند قانونی افزایش قیمت باید طی شود. هنوز مجوز قانونی صادر نشده بنابراین اگر افزایشی صورت گیرد غیرقانونی است و اگر این روند ادامه یابد برخورد لازم صورت می‌گیرد.

جواد احمدی افزود: اگر در هرمسیری گران فروشی کنند از ضوابط قانونی تخلف کردند چنانچه تبعیتی از هشدار‌ها صورت نگیرد، برخورد می‌شود. با توجه به رصد‌های صورت گرفته بیشتر شرکت‌های هواپیمایی افزایش غیر قانونی نرخ بلیت داشتند حکمی روی میز من از یک شرکت هواپیمایی است که ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده است. سازمان حمایت نقش نظارتی دارد اگر تبعیتی صورت نگیرد به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند و میزان بازدارندگی و تاثیر گذاری به آرا داده شده مربوط می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری شهریور ماه امسال افزایش ۳۰ درصدی بلیت پروازهای داخلی را تکذیب کرده و گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی با توجه به تمام اتفاقات روی داده در حوزه‌های مختلف و افزایش قیمت‌ها که در صنعت هوانوردی وجود دارد، درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را داشته‌اند. این درخواست در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده که در صورت نهایی شدن آنرا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!