سنگاپور از اعدام یک مالزیایی در این کشور دفاع کرد

توریست مالزی – سنگاپور پس از اعدام یک محکوم مالزیایی گفت این کشور حق دارد از مجازات اعدام در برابر متخلفین مواد مخدر استفاده کند. به گزارش استار نیوز،...
توریست مالزی – سنگاپور پس از اعدام یک محکوم مالزیایی گفت این کشور حق دارد از مجازات اعدام در برابر متخلفین مواد مخدر استفاده کند.

به گزارش استار نیوز، وزیر کشور سنگاپور گفت: ما حق قانونی داریم که از مجازات اعدام علیه مجرمین مواد مخدر استفاده کنیم.

وی در پاسخ به اظهارات وزیر مالزی داتوک لیو ووی کونگ، که نگرانی شدید خود را  از اعدام یک شهروند مالزیایی به جرم مواد مخدر در سنگاپور اعلام کرده بود گفت: محکوم مواد مخدر مالزیای پس از دادخواست ناموفق از رئیس جمهور سنگاپور برای بخشش، حکم اعدام اش در  روز جمعه در زندان چانگی سنگاپور به اجرا درآمد.

وزرای کشور و دادگستری گفتند که وی هروئین خالص را به اندازه اعتیاد نزدیک به ۲۰۰ فرد با خود حمل کرده بود. با قاچاقچیان مواد مخدر باید به سختی برخورد کرد تا بتوان مساله مواد مخدر را کنترل کرد.

این وزرا با بیان اینکه مالزی نیز می تواند ‘اقدامات جدی’ را برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مالزی، انجام دهد، گفت: ‘مالزی می تواند در مبارزه مشترک با ریشه های قاچاقچیان که مواد مخدر را از مالزی به سنگاپور می فرستند، یاری برساند.’

‘به این ترتیب ، مالزی می تواند باعث نجات مالزیایی های شود که می خواهند با قاچاق مواد مخدر به سنگاپور باعث مرگ و بدبختی  هزاران نفر در سنگاپور شوند.

این دو وزیر همچنین اظهار داشتند که دولت مالزی پیش از این گفته بود که به قانون و روند قانونی سنگاپور احترام می گذارد . ‘قوانین سنگاپور بدون در نظر گرفتن اینکه فرد متخلف سنگاپوری است یا خارجی، برای همه مساوی است.’

آنها با اشاره به اینکه هیچ اجماع بین المللی در مورد مجازات اعدام وجود ندارد، افزودند که مجازات اعدام جزو مهمی از استراتژی جامع مبارزه با مواد مخدر سنگاپور است.

سنگاپور به حق حاکمیت سایر کشورها برای تعیین سیستم های حقوقی خود احترام می گذارد و در عوض همان انتظار را دارد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!