شیوع سویه‌ای از کرونا در روسیه که از “دلتا” نیز مسری‌تر است

توریست مالزی – پژوهشگران روسی سویه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرد‌ه‌اند که نسبت به “دلتا” مسری‌تر است. این نوع از کرونا در روسیه در حال گسترش است....
توریست مالزی – پژوهشگران روسی سویه جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرد‌ه‌اند که نسبت به “دلتا” مسری‌تر است. این نوع از کرونا در روسیه در حال گسترش است. ظرف یک شبانه‌روز ۱۰۳۶ نفر در این کشور بر اثر یا در ارتباط با کرونا مرده‌اند.

به گزارش دویچه وله، پژوهشگران روسی از کشف سویه‌ای از کرونا (AY.4.2) خبر دادند. کامیل چافیزوف، مدیر اداره حمایت از مصرف کنندگان روز پنجشنبه ۲۱ اکتبر به خبرگزاری روسی (RIA‌) گفت که تا کنون چند مورد از سویه جدید شناسایی شده است. او گفته است که روند گسترش این نوع کرونا کند است، اما احتمالا افزایش خواهد یافت و حتی “می‌تواند جایگزین سویه دلتا شود”.

در ۲۴ ساعت گذشته مقام‌های بهداشتی روسیه ۳۶ هزار و ۳۳۹ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۱۰۳۶ مورد مرگ را بر اثر یا در ارتباط با کرونا ثبت کردند. از ابتدای همه‌گیری کرونا بیش از هشت میلیون نفر در روسیه دچار این بیماری شده‌ و بیش از ۴۳۰ هزار نفر جان باخته‌اند. روسیه از نظر تعداد مبتلایان در رتبه پنجم و از نظر شمار تلفات دررده چهارم در جهان قرار دارد. کمپین واکسیناسیون در این کشور نیز به کندی پیش می‌رود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور تعطیلی مراکز عمومی و ادارات را داده تا بتوان از گسترش سریع بیماری جلوگیری کرد. او وعده داده است که در این مدت حقوق‌ها پرداخت خواهد شد. در برخی نقاط روسیه این تعطیلی احتمالا یک هفته ادامه خواهد داشت و ممکن است تمدید شود. شهردار مسکو فرمان داده است که افراد ۶۰ سال به بالا که واکسینه نشده‌اند باید برای چهار ماه آینده از خانه خارج نشوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!