فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره ونیز را دریافت کرد

توریست مالزی – رضا حیدری و مینا کاوانی، بازیگران فیلم «خرس نیست» به نمایندگی از جعفر پناهی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را دریافت کردند. به گزارش...
توریست مالزی – رضا حیدری و مینا کاوانی، بازیگران فیلم «خرس نیست» به نمایندگی از جعفر پناهی، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ونیز را دریافت کردند.

به گزارش بی بی سی، در پایان هفتاد و نهمین دوره جشنواره فیلم ونیز، جایزه ویژه هیات داوران این جشنوراه به فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، کارگردان ایرانی تعلق گرفت.

در همین مراسم لوکا گوادانینو، فیلمساز ایتالیایی که جایزه بهترین کارگردانی این دوره جشنواره را برای فیلم «استخوان‌ها و همه چیز» بُرد، در صحبت‌هایش پس از دریافت جایزه، آن را به جعفر پناهی و محمد رسول‌اف فیلم‌سازان ایرانی تقدیم کرد. همچنین در این شب هومن سیدی و محسن تنابنده برنده جوایز افق‌ها شدند. هومن سیدی برای کارگردانی فیلم «جنگ جهانی سوم» و محسن تنابنده برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز شدند.

محسن تنابنده در فیلم «جنگ جهانی سوم» نقش کارگری به نام شکیب را بازی می‌کند که در محل کارش فیلمی درباره جنگ جهانی دوم در حال ساخت است. در جریان اتفاقاتی غیرمنتظره، شکیب برای بازی در یک نقش مهم در فیلم انتخاب می‌شود. محسن تنابنده این جایزه را به همسرش که در زمان فیلمبرداری فیلم باردار بوده و همچنین به تمام جامعه کارگران ایران تقدیم کرد.

فیلم «خرس نیست» آخرین ساخته جعفر پناهی، در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش در آمد. در زمان نمایش این فیلم، جشنواره فیلم ونیز یک صندلی خالی به جعفر پناهی اختصاص داد. جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم ونیز، بعد از شیر طلایی و جایزه بزرگ هیات داوران، سومین جایزه مهمی است که از سوی هیات داوران به یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه اهدا می‌شود. جعفر پناهی با فیلم سینمایی «دایره» نخستین فیلمساز ایرانی بود که موفق شد در سال ۲۰۰۰ جایزه معتبر «شیر طلایی» جشنواره ونیز را به دست بیاورد.

فیلم جدید آقای پناهی بر ایرانیان ساکن ترکیه تمرکز دارد که به شدت در تلاش برای مهاجرت به اروپا هستند. آقای پناهی که از خروج از کشور منع شده، این فیلم را از ایران کارگردانی کرده است. در این فیلم، جعفر پناهی که نقش یک کارگردان را بازی می‌کند، مجبور می‌شود فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم را از طریق تماس ویدیویی انجام دهد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − هفده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!