مالزی، میزبان نخستین نشست مجازی “سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک”

توریست مالزی – مالزی، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد میزبان نخستین نشست مجازی رهبران کشورهای “سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک” در ماه نوامبر خواهد بود. به گزارش ایسنا به نقل از...
توریست مالزی – مالزی، نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد میزبان نخستین نشست مجازی رهبران کشورهای “سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک” در ماه نوامبر خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اوایل امسال تردید در مورد برگزاری نشست فوق به خاطر همه‌گیری کووید ۱۹ افزایش یافته بود. نیوزیلند، که میزبان نشست سال آینده سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک است، گفته است که به خاطر محدودیت‌های سفر و عدم قطعیتی که به خاطر همه‌گیری ایجاد شده، از بسترهای مجازی برای برگزاری این نشست استفاده خواهد کرد.

وزارت تجارت و صنعت بین‌الملل مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که محی‌الدین در ۲۰ نوامبر (۳۰ آبان)، ریاست نشست رهبران اقتصادی که با حضور تمام ۲۱ رهبر اقتصادی سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک برگزار می‌شود، بر عهده خواهد داشت.

در این بیانیه آمده، “مالزی با تغییر راه‌های معمول انجام کار سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک و برگزاری اکثریت نشست‌های این سازمان به شکل کاملاً مجازی، در حال تاریخ‌سازی است. ”

این کشور آسیای شرقی که برای دومین بار میزبان سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک خواهد بود، اعلام کرد که انتظار می‌رود در این نشست چشم‌انداز پس از ۲۰۲۰ منطقه، سیاست کلیدی برای جایگزینی “اهداف بوگور” که تا پایان سال به بلوغ می‌رسد، را راه‌اندازی کند.

“اهداف بوگور”، تصویب شده در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-پاسفیک ۱۹۹۴ برگزار شده در بوگور، اندونزی، از تمام اقتصادهای این سازمان خواست تا سال ۲۰۲۰ به تجارت و سرمایه‌گذاری آزاد و باز دست پیدا کنند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج + 7 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!