ماهاتیر محمد، آنگ سوچی را به دلیل کشتار اقلیت روهینگیایی در میانمار سرزنش کرد

توریست مالزی – نخست وزیر مالزی گفت که آنگ سوچی، رهبر واقعی میانمار می کوشد از یک عمل غیرقابل دفاع و جنایت‌بار که همانا کشتار اقلیت مسلمان روهینگیایی است،...
توریست مالزی – نخست وزیر مالزی گفت که آنگ سوچی، رهبر واقعی میانمار می کوشد از یک عمل غیرقابل دفاع و جنایت‌بار که همانا کشتار اقلیت مسلمان روهینگیایی است، دفاع کند.
به گزارش رویترز، ماهاتیر محمد که در حاشیه سخنرانی‌اش در سنگاپور به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می داد، افزود: به نظر می رسد که آنگ سوچی همچنان می کوشد از این رفتار غیرقابل دفاع پشتیبانی کند. آنها در واقع، این اقلیت را آنقدر سرکوب می کنند تا بمیرند؛ یک کشتار جمعی آشکار.
گزارش سازمان ملل، جزییات عملیات نسل کشی ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ را فاش کرده که در اثر آن، صدها هزار مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش گریختند. دولت میانمار جنایت‌های موجود در این گزارش را انکار کرده است.
آنگ سوچی پیشتر گفته بود که دولت غیرنظامی میانمار نباید مسوول اعمال نظامیانی معرفی شود که هنوز بر اساس قانون اساسی قدرت زیادی در این کشور دارند.
کشورهای آسیای جنوب شرقی بزودی بیانیه ای در مورد جنایات روی داده در ایالت راکینه میانمارمنتشر خواهند کرد که در آن تمامیت نظام حکومتی میانمار مسوول اعمال جنایت بار شناخته می شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

7 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!