مراقب حرف زدنتان با افسرده ها باشید

توریست مالزی – افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، اغلب نسبت به رفتار و سخنان دیگران بیش از حد حساس هستند و هر نوع سخنی می تواند ناراحتشان کند.بنابراین...
توریست مالزی – افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، اغلب نسبت به رفتار و سخنان دیگران بیش از حد حساس هستند و هر نوع سخنی می تواند ناراحتشان کند.بنابراین باید تمرین کنید با این افراد چگونه صحبت کنید.
به گزارش انتخاب، در هنگام سخن گفتن با افراد افسرده باید مراقب باشید. افراد افسرده دوست ندارند قضاوت شوند یا محکوم به ضعیف بودن باشند. متاسفانه بسیاری از اطرافیان افراد افسرده از روی دلسوزی و بدون اطلاع از عواقب سخنان خود، به افراد افسرده حرف هایی می زنند که این افراد را به شدت ناراحتت می کنند.
یکی از بدترین برخوردها با افراد افسرده این است که از جملاتی مثل: قوی باش، ضعف نشان نده، خودت را جمع و جور کن و … استفاده کنیم. هیچ افسرده ای پیدا نمی شود که در برابر این نوع جملات عصبی نشود. فرد افسرده خود را عمیقا تنها و بی کمک احساس می کند و این نوع سخنان باعث می شود به این احساس دامن بزنید. ایجاد هم حسی و ادراک متقابل در کنار ایجاد این حس که از فرد افسرده حمایت می کنید می تواند تاثیری به مراتب قوی تر برای درمان حالات فرد افسرده داشته باشد.
یکی دیگر از رفتارهای نادرست با افراد افسرده مقصر قلمداد کردن وی است. بسیاری از نزدیکان افراد افسرده به طور مستقیم و غیرمستقیم این افراد را ضعیف، بی عرضه، ترسو و مواردی مشابه خطاب می کنند و باعث می شوند حتی این افراد وارد مراحل تاریک تر افسردگی شوند.
اگر فردی افسرده در خانه یا بین نزدیکان خود دارید، به جای توهین و تحقیر او، سعی کنید هر چه سریعتر وی را نزد یک روانشناس ببرید. تحقیر، توهین و سرزنش افراد افسرده هیچ کمکی به آنها نمی کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!